Nabudúce prídem na okruh až v piatok večer, smeje sa Bottas | Magazín F1 - F1online.sk

Nabudúce prídem na okruh až v piatok večer, smeje sa Bottas

fotka k článku undefined
zdroj: DPPI/Sauber Media Hub

Valtteriho Bottasa prenasleduje tréningová kliatba. Štvrtýkrát po sebe vynechal pre nehodu či technické problémy časť piatkového programu. V Monaku ho to bolí dvojnásobne, no stále verí, že v kvalifikácii môže poskočiť do TOP10.

Valtteri zamieril do boxov hneď v prvom kole v FP1, ešte predtým, než zajazdil meraný čas. Alfa Romeo informovala, že príčinou bolo zlyhanie jednotky MGU-K.

Podobný problém zažil v prvom tréningu aj Mick Schumacher, ktorý odstavil svoj Haas v nájazde do boxovej uličky. Bottas i Schumacher pred FP2 vymenili MGU-K i prevodovku. V tréningoch síce tímy nasadzujú tzv. „piatkové komponenty“, no dve podobné zlyhania na autách s pohonnou jednotkou od Ferrari môžu do zvyšku víkendu predstavovať aj pre továrenskú Scuderiu určité varovanie…

„Povedal som Fredovi (Frédéric Vasseur, šéf Alfa Romeo, pozn. red.), že nabudúce v Baku mi stačí prísť na okruh až v piatok večer,“ snažil sa to Valtteri otočiť na veselšiu nôtu.

Je naozaj zaujímavé, že kým v kvalifikáciách a pretekovom tempe patrí Bottas k najlepším zo „zvyšku sveta“, piatky mu vôbec nevychádzajú. V Imole to v mokrej piatkovej kvalifikácii odstavil pre poškodený výfuk, po čom vynechal aj sobotňajší tréning. Následne v Miami v FP1 tvrdo havaroval a vynechal FP2, a naposledy v Barcelone pre poruchu motora odjazdil v druhom tréningu jediné merané kolo.

„Je to smola, a opäť úplne iný problém. Viem, že aj Mick mal v prvom tréningu problémy s MGU-K. V druhom tréningu sa však už nič podobné nevyskytlo. Neviem, čo to presne spôsobilo. Čaká nás dlhá sezóna a nemôžeme si dovoliť ďalšie takéto poruchy. Verím, že sa to vyrieši,“ skonštatoval Valtteri Bottas, ktorého smola bola v piatok priam dokonalá. Pre poruchu MGU-K nedokázal spomaliť v boxovej uličke a dostal pokutu vo výške 1000 eur.

Pred víkendom pritom mnohí v padoku radili Alfa Romeo medzi favoritov. „V Monaku potrebujete každé kolo. V FP2 mi chvíľu trvalo, kým som sa do toho dostal. Postupne som sa cítil čoraz lepšie. Pri premávke sa mi však nepodarilo odjazdiť veľa čistých kôl. Snáď bude tretí tréning lepší,“ pokračoval fínsky pretekár, ktorý v druhom tréningu odjazdil trinásty najrýchlejší čas.

Nevydarený piatok nemusí nutne znamenať slabý víkend, čo potvrdzujú aj posledné dobré výsledky Bottasa aj napriek problémom v tréningoch. „Nevidím dôvod, prečo by sme nemali auto na TOP10. Potrebujem nájsť viac zo svojej strany, rovnako potrebujeme zapracovať na nastavení. Oproti predošlým rokom je trať drsnejšia, cítite úplne všetko, navyše je to hrboľaté. Uvidíme, aké sú možnosti a ako môžeme nájsť viac výkonu,“ doplnil bývalý pilot Mercedesu či Williamsu.

Aj druhá Alfa Romeo hlásila menšie technické problémy. Kuan-jü Čou pritom v Miami a Španielsku odjazdil dokopy 34 kôl a ani jedny preteky nedokončil. Spoľahlivosť zatiaľ nepatrí medzi silné stránky tohto tímu.

Kuan-jü Čou mal v závere prvého tréningu aj šťastie, keď mu pri výjazde z tunela do šikany začali zlyhávať brzdy. Vyhol sa nehode, no vynechal úvod druhého tréningu. „Porucha bŕzd bola strašidelná. Prišlo to hneď na výjazde z tunela, čiže so mnou hralo aj šťastie. Preto som sa v druhom tréningu objavil na trati neskôr. Všetko bolo v poriadku a FP2 prebehol hladko,“ povedal čínsky pilot.