V McLarene panuje pred Monakom opatrný optimizmus | Magazín F1 - F1online.sk

V McLarene panuje pred Monakom opatrný optimizmus

fotka k článku undefined
zdroj: Motorsport Images/McLaren

Ak by McLaren do Monaka prišiel s monopostom, ktorý mal na úvodnom podujatí v Bahrajne, zrejme by mal pred najbližším víkendom minimálne nádeje. Citeľnou slabinou MCL36 totiž bola rýchlosť v pomalých zákrutách. Po vylepšeniach panuje vo Wokingu pred Monakom mierny náznak optimizmu.

Britská stajňa nasadila v Barcelone desať nových častí. Nepriniesli okamžité zlepšenie, no dá sa predpokladať, že čím viac bude tím spoznávať upravený monopost, tým z neho vďaka nastaveniam dostane viac.

„Naše vylepšenia fungovali v Španielsku podľa očakávaní. Tím na trati a v továrni pracuje neuveriteľne tvrdo na optimalizácii nášho auta,“ skonštatoval šéf tímu Andreas Seidl.

Po vylepšeniach by McLaren mal mať k dispozícii vyrovnanejší balíček aj v pomalších sekciách. Indikátorom pre výkon v Monaku býva tretí sektor z Barcelony, ktorý je tiež plný pomalých zákrut. Ak sa pozrieme na časy z uplynulého víkendu, v treťom sektore excelovali Ferrari, Red Bull či Alfa Romeo. McLaren bol v ňom šiesty najrýchlejší, hneď za Mercedesom.

Kým Toto Wolff aj na základe Barcelony predpovedá svojmu tímu ťažký víkend, v McLarene to vidia optimistickejšie. „Monako je natoľko špeciálne, že je ťažké čokoľvek predpokladať. Zvlášť pri nových autách je ešte ťažšie čokoľvek predpovedať,“ hovorí Seidl, ktorý nepovažuje časy z Barcelony za natoľko smerodajné aj pre Monako. „Pred rokom sme mali auto, ktoré sa oproti konkurencii pomerne význame trápilo pri nízkych rýchlostiach. Aj napriek tomu sme v kvalifikácii bojovali o top štvorku a v pretekoch sme získali pódium,“ vyhlásil šéf McLarenu pre Autosport.com.

Pred rokom sa McLareny v Monaku kvalifikovali na piatom a dvanástom mieste. Asi tušíte správne, že piaty bol Lando Norris a dvanásty Daniel Ricciardo. V pretekoch to Norris vytiahol na tretiu priečku, Riccciardo dostal kolo od tímového kolegu a skončil na dvanástom mieste.

Monako pritom v nedávnej minulosti patrilo medzi silné trate Daniela Ricciarda. V roku 2018 tam dosiahol fantastické víťazstvo aj napriek čiastočnej strate výkonu pohonnej jednotky. S najväčšou pravdepodobnosťou by vyhral aj v roku 2016, kedy však doplatil na pomalú zastávku v boxoch, keď mechanici nemali pripravené pneumatiky.

„Toto je trať, na ktorej veľa vecí závisí priamo od jazdcov. Daniel v minulosti dosiahol v Monaku skvelé výsledky, Landovi sa tu tiež zvyčajne darilo,“ pokračoval 46-ročný Nemec.

Vo Wokingu teda panuje mierny optimizmus. Zvlášť ak by v nedeľu zapršalo, mohli by takéto podmienky sadnúť Landovi Norrisovi, ktorý je v daždi tradične silný. „Myslím si, že u nás môže pred Monakom vládnuť opatrný optimizmus. Zároveň si však uvedomujeme, že v piatok všetci štartujeme od nuly. Uvidíme, ako sa to bude vyvíjať. Monako potrestá aj najmenšiu chybu, pravdepodobnosť výjazdu safety carov je oveľa vyššia. Pre kvalifikáciu i preteky tak prichádzajú do hry rôzne strategické možnosti,“ uzavrel Andreas Seidl.