logo F1online.sk

Dáta ukazujú, že Alfa Romeo môže v Monaku prekvapiť

Valtteri Bottas
© Twitter/Alfa Romeo
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 5. 2022

Už je to taká každoročná klasika. Monako v kalendári pravidelne nasleduje Barcelonu, ktorá je dokonalým príkladom univerzálneho okruhu. Jej posledný sektor je svojim charakterom dosť podobný okruhu v Monaku. Keďže v Monte Carle veľa upgradov neočakávame, poslúži porovnanie v treťom sektore okruhu Catalunya ako dobrý „lakmusový papierik“ pred podujatím v kniežatstve. A reportér portálu Motorsport.com Jonathan Noble došiel k zaujímavému záveru, ktorý sa týka stajne Alfa Romeo.

Tá v tejto sezóne naďalej príjemne prekvapuje, teda hlavne jej líder Valtteri Bottas. Monopost C42 sa v strede poľa určite radí k tomu najlepšiemu a fínsky pretekár to potvrdil aj v Barcelone, keď napriek zle zvolenej stratégii skončil na šiestom mieste.

Expertov pritom na monoposte Alfy Romeo zaujala ešte jedna vec – jeho rýchlosť v pomalých zákrutách. Toto auto disponuje dobrým mechanickým prítlakom a rozsiahle vylepšenia privezené do Barcelony túto silnú stránku monopostu ešte zvýraznili. To je priam voda na mlyn tomuto tímu pred najpomalším okruhom sezóny, kde vám netreba aerodynamiku ani výkon motora, ale práve mechanický prítlak.

„Myslím, že budúci týždeň to bude nášmu autu dosť sedieť,“ povedal po Barcelone Valtteri Bottas. „Okruh pozostáva hlavne z pomalých zákrut a naše auto je v pomalých zákrutách naozaj dobré.“

A reportér portálu Motorsport.com Jonathan Noble tieto slová vo svojej analýze potvrdzuje. Takéto totiž boli najrýchlejšie časy jednotlivých tímov v poslednom sektore na okruhu Catalunya.

  1. Ferrari 27,336s
  2. Red Bull 27,411s
  3. Alfa Romeo 27,443s
  4. Haas 27,561s
  5. Mercedes 27,698s
  6. McLaren 27,768s
  7. Alpine 27,896s
  8. AlphaTauri 27,984s
  9. Aston Martin 28,197s
  10. Williams 28,586s

A Noble ide ešte ďalej. „Už len toto vyzerá pre Alfu Romeo sľubne, ale ak sa na vec pozriete hlbšie a porovnáte GPS dáta z jednotlivých minisektorov, môžete vidieť, že tento tím bol v niektorých segmentoch dokonca úplne najrýchlejší,“ prehlásil.

„Porovnanie kvalifikačných kôl Charlesa Leclerca, Maxa Verstappena a Valtteriho Bottasa ukazuje, že podľa GPS bola Alfa Romeo celkovo najrýchlejšia v nájazde do pravotočivej zákruty číslo 12 a takisto na výjazde zo šikany smerom do poslednej zákruty.“

„To poukazuje na dobrú trakciu monopostu na výjazdoch v nízkych rýchlostiach. Bottas tak môže pomýšľať na to, aby Alfu Romeo dostal do mixu dvoch alebo troch najlepších tímov,“ dodal Noble.

V Hinwile sa však nenechali uniesť. „Po stránke výkonnosti neočakávam žiadne zázraky. Sme silní v pomalých zákrutách, ale to platí aj pre top tímy. Nie je to tak, že by sme boli lepší než oni, sme k nim iba bližšie,“ povedal šéf traťových inžinierov Alfy Romeo Xevi Pujolar.

„Zrejme budeme mať na zvyšok stredu poľa väčší náskok, ale Red Bull, Ferrari a Mercedes mali taktiež dobrú výkonnosť v treťom sektore,“ dodal Pujolar.

A aké teda budú v Monaku ambície Alfy Romeo? „V Španielsku sme bojovali o štvrté miesto, ale napokon skončili na šiestom. Prečo teda nezabojovať o štvrté miesto alebo dokonca o niečo lepšie? Ak niekto urobí chybu, pokúsime sa to využiť. Hlavnou prioritou však pre nás bude sa uistiť, že rýchlosť budú mať oba monoposty,“ povedal Pujolar.

Súvisiace články