logo F1online.skF1online.sk

Naša forma je znepokojivá, znie z AlphaTauri

Júki Cunoda
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 4. 2022

Nové pravidlá boli nádejou pre nejedného pretekára a nejeden tím. Túžby priblížiť najslabší a najsilnejší tím na rošte bližšie k sebe sa nám zatiaľ nesplnili. Medzi stajňami, ktoré strácajú viac, než by si priali, sa nachádza aj AlphaTauri, ktoré na domácej pôde v Imole predstavilo sériu vylepšení. Avšak do boja s McLarenom, Alfou Romeo či Alpinom ich neposunuli. Uvedomuje si to aj boss stajne Franz Tost.

Okruh v Imole sa nachádza len pár minút cesty autom od základne AlphaTauri vo Faenze. Na domácej pôde sa tento tím chcel posunúť vpred a jeho úsilie taktiež podčiarkla séria vylepšení monopostu AT03.

Po piatku to však nevyzeralo vôbec dobre, keď ako Pierre Gasly, tak Júki Cunoda ukončili svoje účinkovanie už v Q1 (primárne kvôli strategickej chybe). Postup zahájil v sobotu japonský mladík, ktorý sa v šprinte posunul na jedenáste miesto a potom v pretekoch dokonca na siedme, čím zaznamenal najlepšie umiestnenie AlphaTauri v tejto sezóne. Tím sa síce dokázal v Pohári konštruktérov posunúť pred Haas, ale je jasné, že strata na McLaren, Alfu Romeo či Alpine je stále veľká. Na Valtteriho Bottasa stratil Cunoda v cieli takmer dvadsať sekúnd.

Šéf stajne Franz Tost dostal otázku, či je AlphaTauri momentálne v stredopoľovom boji o krok pozadu. „Povedal by som, že v súčasnosti nie sme o krok pozadu, ale o dva kroky pozadu,“ odpovedal.

„Musíme sa preto dotiahnuť a nesmieme robiť chyby, ako v kvalifikácii, pretože v strede poľa je to také vyrovnané, že takéto veci vás okamžite vyradia z hry,“ povedal Tost.

Nestačí ani fakt, že AlphaTauri sa v doterajšom priebehu sezóny podarilo bodovať v každých pretekoch. Strata je totiž očividná a podľa bossa stajne dokonca „znepokojivá“.

„Ak sa nezlepšíme, tak umiestnenie do piateho miesta v Pohári konštruktérov je pre nás nereálne. Musíme zlepšiť našu výkonnosť a taktiež spoľahlivosť, inak to nebude možné,“ povedal Tost.

Jeho zverenec Júki Cunoda pritom v Saudskej Arábii prišiel hneď o dva motory, takže penalizácia bude skôr či neskôr nevyhnutná. „Hneď niekoľkokrát bude musieť štartovať zozadu, čo ma znepokojuje už teraz, pretože niečo také sme určite neplánovali,“ povedal Tost.

Súvisiace články

Diskusia