logo F1online.sk

Naša forma je znepokojivá, znie z AlphaTauri

Júki Cunoda
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 4. 2022

Nové pravidlá boli nádejou pre nejedného pretekára a nejeden tím. Túžby priblížiť najslabší a najsilnejší tím na rošte bližšie k sebe sa nám zatiaľ nesplnili. Medzi stajňami, ktoré strácajú viac, než by si priali, sa nachádza aj AlphaTauri, ktoré na domácej pôde v Imole predstavilo sériu vylepšení. Avšak do boja s McLarenom, Alfou Romeo či Alpinom ich neposunuli. Uvedomuje si to aj boss stajne Franz Tost.

Okruh v Imole sa nachádza len pár minút cesty autom od základne AlphaTauri vo Faenze. Na domácej pôde sa tento tím chcel posunúť vpred a jeho úsilie taktiež podčiarkla séria vylepšení monopostu AT03.

Po piatku to však nevyzeralo vôbec dobre, keď ako Pierre Gasly, tak Júki Cunoda ukončili svoje účinkovanie už v Q1 (primárne kvôli strategickej chybe). Postup zahájil v sobotu japonský mladík, ktorý sa v šprinte posunul na jedenáste miesto a potom v pretekoch dokonca na siedme, čím zaznamenal najlepšie umiestnenie AlphaTauri v tejto sezóne. Tím sa síce dokázal v Pohári konštruktérov posunúť pred Haas, ale je jasné, že strata na McLaren, Alfu Romeo či Alpine je stále veľká. Na Valtteriho Bottasa stratil Cunoda v cieli takmer dvadsať sekúnd.

Šéf stajne Franz Tost dostal otázku, či je AlphaTauri momentálne v stredopoľovom boji o krok pozadu. „Povedal by som, že v súčasnosti nie sme o krok pozadu, ale o dva kroky pozadu,“ odpovedal.

„Musíme sa preto dotiahnuť a nesmieme robiť chyby, ako v kvalifikácii, pretože v strede poľa je to také vyrovnané, že takéto veci vás okamžite vyradia z hry,“ povedal Tost.

Nestačí ani fakt, že AlphaTauri sa v doterajšom priebehu sezóny podarilo bodovať v každých pretekoch. Strata je totiž očividná a podľa bossa stajne dokonca „znepokojivá“.

„Ak sa nezlepšíme, tak umiestnenie do piateho miesta v Pohári konštruktérov je pre nás nereálne. Musíme zlepšiť našu výkonnosť a taktiež spoľahlivosť, inak to nebude možné,“ povedal Tost.

Jeho zverenec Júki Cunoda pritom v Saudskej Arábii prišiel hneď o dva motory, takže penalizácia bude skôr či neskôr nevyhnutná. „Hneď niekoľkokrát bude musieť štartovať zozadu, čo ma znepokojuje už teraz, pretože niečo také sme určite neplánovali,“ povedal Tost.

Súvisiace články