logo F1online.sk

Rozdiel medzi motorom Ferrari a Mercedesu? Vo Ferrari sa toho viac nastavuje manuálne

Valtteri Bottas
© DPPI/Sauber Media Hub
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 4. 2022

Motorová vojna medzi Mercedesom a Ferrari pamätá (nielen) od roku 2014 množstvo vrcholov a pádov. Dala by sa zhrnúť príslovím „každý chvíľku ťahá pílku“. Pilot Alfy Romeo Valtteri Bottas jazdil od sezóny 2014 s pohonnou jednotkou Mercedesu za chrbtom, teraz ho poháňa Ferrari. Pre médiá opísal rozdielnosti medzi oboma motormi.

Súčasný všeobecný názor je taký, že motor talianskeho tímu patrí na rošte opäť k tým najlepším. Ferrari tak zakončilo svoje viac ako dvojročné úsilie dotiahnuť sa na najlepších. Nepochybne mu k tomu pomohla aj zmena technických predpisov a zavedenie nových palív.

V rozhovore pre The Race bol Valtteri Bottas opýtaný, aké sú podľa neho rozdiely medzi motormi Ferrari a Mercedesu. „Práca s energiou a stratégia v priebehu pretekov sú odlišné. Musíte to manažovať odlišným spôsobom. Mám pocit, že pri práci s pohonnou jednotkou Ferrari robí viac vecí manuálne sám pilot, kdežto v Mercedese máte oveľa viac automatických módov, ako napríklad útočenie alebo bránenie a podobne,“ vysvetlil Bottas.

„S motorom Ferrari, minimálne v monoposte Alfy Romeo to tak je, máte viac manuálneho manažmentu a jazdec má aj viac zodpovednosti. Mne to nevadí, práveže je dobré, keď si môžete manažovať batériu a ďalšie veci.“

„Pokiaľ ide o výkon, tak úprimne necítim žiadny veľký rozdiel. To znamená, že v porovnaní s minulým rokom urobili progres,“ hovorí Bottas.

„Jazdné vlastnosti a prevádzka sú pre mňa najväčšími rozdielmi. To je silná stránka motorov Ferrari. Mám pocit, že na výjazde zo zákruty máte viac možností, ktorý rýchlostný stupeň môžete zaradiť a podobne. Povedal by som, že to je veľké plus motora Ferrari,“ dodal ôsmy muž aktuálneho poradia.

Súvisiace články