logo F1online.sk

Piatok v Bahrajne v znamení technických problémov, vpredu Sainz

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala11. 3. 2022

Aj keď máme za sebou tri testovacie dni v Barcelone a štvrtok v Bahrajne, tímy stále nedokázali vyriešiť svoje problémy s technikou. Ba po piatku môžeme konštatovať, že porúch zaznamenávame stále viac a viac. Bezproblémový deň má za sebou len málokto.

Už tradične sa však darilo Ferrari, ktorého výkony vychvaľuje celý padok. Taliansky tím zajazdil aj najrýchlejšie kolo dnešnej časti 1:33,532 zásluhou Carlosa Sainza. Gaslyho štvrtkové maximum tým vylepšil o štyri desatiny, navyše na tvrdších pneumatikách. Spolu so šiestym Leclercom odjazdili viac ako sto kôl, ďalší slušný deň.

Druhé miesto patrilo Maxovi Verstappenovi. Red Bull si dnes nenahrabal také kvantum kilometrov ako v predchádzajúcich dňoch, no aj v jeho prípade všetko prebehlo viac-menej hladko. Zdržania v garáži sa týkali najmä zmien v nastaveniach.

Aston Martinu patrí tretia priečka, ukoristil ju Lance Stroll so stratou piatich desatín. Kanadský pretekár môže byť po dnešku spokojný a do veľkej miery aj Sebastian Vettel, hoci on si dopoludnia musel dopriať nútenú prestávku. Keď vyrážal z boxov, pocítil zvláštne vibrácie, kvôli ktorým auto odstavil na trati.

Lewis Hamilton je mimo pomyselných pódiových priečok. Po štvrtkovej jedenástej sa v Mercedese rozhodli ukázať aj čosi viac zo svojej rýchlosti. Čo je však podstatné, strieborné šípy dnes skúšali rôzne nastavenia svetlej výšky auta aj odpruženia a hľadali liek na poskakovanie, ktoré sme napriek tomu videli aj popoludní počas Hamiltonových jázd.

Esteban Ocon odjazdil 111 kôl napriek tomu, že približne poldruha hodiny pred koncom zastavil na trati. Dôvod bol podobný ako v prípade Sebastiana Vettela — prevencia —, hoci v garáži sme videli, ako mechanici skúmajú pohonnú jednotku a hľadajú na nej únik doposiaľ nešpecifikovanej kvapaliny.

Siedmy Lando Norris má za sebou katastrofálny deň, McLarenu sa totiž nepodarilo dostať pod kontrolu problémy s prehrievaním bŕzd. Britský tím sa musel uspokojiť s krátkymi stintmi; ak by sa pustil do dlhších, brzdy by to nezvládli.

Najusilovnejším jednotlivcom dnes bol Júki Cunoda, ktorý uzavrel prvú desiatku za formulovým navrátilcom Kevinom Magnussenom. Haas sa aj dnes viackrát trápil, dostal však extra hodinu jázd, do ktorých sa mohol pustiť po skončení oficiálneho programu. V rovnakom duchu zajtra začne o hodinu skôr.

Alfa Romeo sa ešte včera radovala z toho, ako hladko všetko prebiehalo, no dnes sa situácia zmenila. Pár minútiek pred obedom švajčiarsky tím utrpel poruchu hydrauliky.

Najhorší deň zaznamenal Williams, ktorému sa ešte ráno rozhoreli obe zadné brzdy. Poškodenie bolo také veľké, že mechanici už monopost nestihli opraviť. Namiesto toho ho začali pripravovať na sobotu.

Aktualizované: Trochu nečakane sa ešte večer na prvú priečku posunul Kevin Magnussen v Haase. Zvládol to na zmesi C4, teda na rovnakých gumách ako Sainz, Verstappen a Stroll za ním. Pomohli mu síce nižšie teploty vzduchu i trate, no Dánov čas potvrdil, že v podaní ostatných tímov sme ani zďaleka nevideli všetko.

Image

Ráno bolo plné problémov, na čele Ocon

Po piatkových dopoludňajších jazdách máme na čele Estebana Ocona s časom 1:34,276. Alpine môže byť zatiaľ veľmi spokojný, po včerajších patáliách sa mu konečne podarilo odjazdiť aj poriadku porciu kilometrov. Podľa šéfa tímu sa už pomaly púšťajú do jázd zameraných na výkon, čo je skvelé znamenie.

Takými dobrými správami sa však nemôžu pochváliť všetci, viacerých trápili technické problémy. Napríklad Sebastian Vettel a Charles Leclerc o ôsmej ráno zistili, že ich autá ešte stále nie sú pripravené vyraziť, a tak z garáže odchádzali až o dvadsať minút neskôr. Následne Ferrari išlo ako hodinky, no Aston Martin taký úspešný nebol.

Keď Vettel uprostred programu vyrazil z boxov, zadná časť auta sa začala nezvyčajne hýbať, bolo jasné, že niečo nie je v poriadku. Nemec odstavil monopost na oválovej konfigurácii za štvrtou zákrutou, vďaka čomu pomohol aspoň súperom, keďže tým nevyvolal červenú vlajku. Dôvod toho všetkého? Hovorilo sa o nesprávne upevnenom zadnom kolese.

Lando Norris vo štvrtok večer avizoval, že odstrániť problémy s prehrievajúcimi sa brzdami nebude vôbec jednoduché. Jeho slová sa potvrdili. Mechanici opäť strávili značnú časť dopoludnia opravovaním a skúmaním bŕzd, kvôli ktorým Norris stihol odjazdiť len 29 kôl.

Menej ich zaznamenal Mick Schumacher, ktorý kvôli úniku oleja odštartoval so 40-minútovým oneskorením. Hladko to nešlo ani potom, tím hovoril o oprave výfuku. “Momentálne nejazdíme dosť, čo je frustrujúce. Máme malý problém tu, malý problém tam… Musíme ich odstrániť. Keďže všetko je nové, máme veľa otázok,” skonštatoval Günther Steiner.

Len dvanásť kôl zajazdil Nicholas Latifi. Kanaďanovi sa totiž počas jazdy rozhoreli obe zadné brzdy. Problém, ktorý to zapríčinil, nebol podľa Williamsu veľký, no oheň, ktorý z toho vznikol, Latifiho stihol odstaviť na celý zvyšok dopoludnia. Táto červená vlajka ukrojila aj ostatným z programu približne 30 minút.

Problémové ráno zavŕšil na jeho konci Valtteri Bottas. Svoju Alfu Romeo odstavil na trati po tom, čo si FIA chcela preveriť systémy súvisiace s reštartom pretekov po červenej vlajke. Keďže Fín spôsobil ďalšiu červenú vlajku, k pevnému štartu sme sa napokon nedostali.

Image