logo F1online.sk

Tost: Skopírovať bočnice Mercedesu bude problém

Franz Tost
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala14. 3. 2022

Riešenie bočníc Mercedesu upútalo v padoku najviac pozornosti. Kto ho však bude chcieť skopírovať, bude mať plné ruky práce a siahne hlboko do vrecka, predpovedá šéf AlphaTauri Franz Tost. Prebrať ho totiž neznamená len prekresliť bočnice.

Zatiaľ netušíme, či v konečnom zúčtovaní bude najrýchlejšia filozofia Red Bullu, Ferrari alebo Mercedesu, no keď dostaneme odpoveď na túto otázku, tímy zo stredu poľa sa zrejme vyberú za víťazom, niektoré možno aj skôr. Avšak, ubrať sa najmä k riešeniu bočníc Mercedesu, ktoré Martinovi Brundlovi pripomínajú roztečenú čokoládu, bude pod rozpočtovým stropom takmer nemožné.

“Nie je to len o bočniciach,” vysvetlil Franz Tost v priebehu minulého týždňa. “Ony sú len jednou časťou. Ak by ste chceli niečo zmeniť, museli by ste upraviť celú aerodynamickú filozofiu.”

Nebavíme sa tu teda len o bočniciach, ale aj o prednom a zadnom krídle či podlahe. “Nemyslím si, že by sme sa do toho mohli pustiť, pretože keď sa pozrieme na rozpočtový strop, tak zbadáme, že podľa našich výpočtov budeme na konci sezóny v podstate na limite. Nezvládli by sme postaviť kompletne nové auto.”

Tímy budú jeden od druhého kopírovať, no pôjde skôr o menej rozsiahle oblasti monopostov. To znamená, že minimálne v prvej sezóne zostane rôznorodosť áut zachovaná. To je skvelá správa, keďže tvorcovia pravidiel mali obavy, že sa monoposty budú podobať ako vajce vajcu.

“Musím povedať, že ma ohromilo takmer každé auto. Prečo? Pretože vidíme toľko rôznych aerodynamických filozofií, keď sa pozrieme na bočnice, na podlahu,” vysvetľuje 66-ročný Rakúšan. “Úprimne, som prekvapený. Očakával som, že FIA a tvorcovia pravidiel ich spíšu tak, aby všetky autá vyzerali podobne. Nemali byť medzi nimi také rozdiely, pretože chceli monoposty výkonnostne zjednotiť.”

“Teraz však vidíme rôzne riešenia po stránke aerodynamiky, tiež z mechanického hľadiska. To môže znamenať, že niektoré tímy našli veľmi dobré riešenia a ostatné sú možno pozadu. Dúfam, že my sme našli rozumne dobré riešenie, ktoré prinesie dobrý výkon. Je to však zaujímavé a myslím si, že nikto nečakal také odlišné monoposty,” uzavrel túto debatu Tost.

Súvisiace články