logo F1online.skF1online.sk

Radil som Red Bullu, nech vezmú Cunodu, hovorí Franz Tost

Franz Tost a Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 5. 2025

Zo všetkých pochybných personálnych rozhodnutí, ktoré urobil Red Bull v poslednom období, patrilo posadenie Liama Lawsona do kokpitu monopostu hlavného tímu medzi najzvláštnejšie. Dokonca aj laická verejnosť vedela, že Júki Cunoda je lepšia voľba. Tímu to vraj radil aj bývalý šéf Toro Rosso Franz Tost.

Vždy si hovoríme, že tímy majú k dispozícii oveľa viac dát a informácií ako médiá a fanúšikovia. Na verejnosti panovala v podstate jednohlasná zhoda, ale Christian Horner s Helmutom Markom si postavili hlavu a prednosť dostal Lawson. História následne dala za pravdu fanúšikom a odborníkom, ale nielen im. Red Bullu vraj odporúčal Cunodu aj bývalý šéf sesterského tímu Franz Tost, ktorý stále pôsobí ako poradca stajne.

„Povedal som im: ‚Vezmite Júkiho Cunodu! Má skúsenosti, je rýchly a zvládne to.‘ Vieme, ako sa napokon rozhodli,“ skonštatoval Rakúšan pre F1-Insider.

„Povýšiť Lawsona bolo nesprávne rozhodnutie, pretože Cunoda je rýchlejší a skúsenejší. O tom nemôže byť diskusia,“ dodal Tost.

Júki možno nie je senzačný a ohromujúci, ale Lawsonovu nízko nastavenú latku bez väčších problémov preskočil. Red Bull sľúbil Cunodovi sedačku do konca sezóny a japonský pretekár zatiaľ doručil deväť bodov. Nie je to veľa v porovnaní s Maxom Verstappenom, ale stále o deväť viac než Lawson.

„Kvalifikácie boli z jeho strany pomerne dobré, ale v pretekoch musí pridať na agresivite. Samozrejme, nesmieme zabúdať, že stále potrebuje lepšie spoznať auto, najmä pri práci s pneumatikami, ktorá je kľúčová v pretekoch. Potrebuje čas,“ hovorí Tost.

Franz je známy tým, že Júkiho si veľmi obľúbil. Keď Cunoda začínal vo Formule 1, pôsobil na základni Red Bullu v Milton Keynes – to predtým nebolo vo zvyku, keďže všetci mladíci sa pripravovali v Taliansku pod Tostovým vedením. Po katastrofálnom štarte do formulovej kariéry dostali Horner a spol. rozum a poslali Júkiho do Faenzy. Tam si ho Franz zobral tak do parády, že japonský mladík nemal čas na svoje milované PlayStation. Niekedy trénoval aj trikrát denne a na poradách s inžiniermi trávil ešte viac času.

Sám Júki neskôr s úsmevom spomínal, že Tost z neho urobil „bodybuildera“. História však ukázala, že to bolo správne rozhodnutie. Z Cunodu sa stal výkonnejší, sústredenejší a spoľahlivejší pretekár. Vedľajším produktom tejto spolupráce bolo zblíženie oboch aj po osobnej stránke.

„Stále som s ním v pravidelnom kontakte. Vie, čo môže očakávať. Od Verstappena, ktorý podáva fantastické výkony, sa môže len učiť. Ak tam pôjdete s tým, že ho porazíte, tak ste dopredu prehrali. Max je v súčasnosti s prehľadom najrýchlejší jazdec vo Formule 1. Druhý pilot Red Bullu to musí akceptovať,“ vyhlásil Tost.

„Cunodovou úlohou je dostať sa k nemu čo najbližšie. Zatiaľ si počínal celkom dobre,“ dodal Franz.

Súvisiace články

Diskusia