logo F1online.sk

Také rozdiely medzi gumami sme nečakali, priznáva Pirelli

Mechanik Red Bullu umýva pneumatiky Pirelli
© Twitter/Red Bull
Milan Kubala
Milan Kubala13. 3. 2022

Pirelli pôvodne prognózovalo, že jednotlivé pneumatikové zmesi bude deliť vždy okolo päť desatín sekundy. V Bahrajne sa však ukázalo, že tieto predpoklady neboli správne. Dodávateľ pneumatík hlási, že rozostupy sú výrazne väčšie.

Carlos Sainz sa k pneumatikám vyjadril hneď po barcelonských testoch, keď sa nechal počuť, že rozdiely medzi zmesami sa v porovnaní s minulým rokom zväčšili. Ako sa však napokon ukázalo, nenavýšili sa len medziročne, ale aj v porovnaní s cieľom, ktorý si dalo Pirelli.

“Rozostupy sú väčšie, než sme čakali,” uznáva Mario Isola z Pirelli. “Očakávali sme 0,5 sekundy na kolo, no pravdepodobne sa pohybujeme skôr na hranici od 0,8 až po sekundu na kolo.” Presné čísla v tejto chvíli ešte nie sú známe, keďže tímy nenasadzovali jednotlivé zmesi unisono v rovnakom čase a s rovnakým množstvom paliva. “Preto ešte nemáme jasné porovnanie jednotlivých zmesí.”

Avizované takmer sekundové rozostupy platia medzi všetkými dvojicami s výnimkou jednej. “Medzi gumami C4 a C5 je takmer nulový rozdiel, pretože zmes C5 tu neukazuje svoj skutočný potenciál,” vysvetľuje. Táto zmes je príliš mäkká a v závere kvalifikačného kola začne rýchlostne zaostávať.

Najmäkšiu zmes však o týždeň v Bahrajne neuvidíme, Pirelli nominovalo najtvrdšie pneumatiky C1, C2 a C3. “Celkovo zastávame názor, že zmes C1 by bola na preteky dobrá, je veľmi konzistentná. Momentálne by bola najrýchlejšia dvojzastávková stratégia, no to nám budú musieť potvrdiť čísla z piatkových tréningov, zatiaľ je ťažké púšťať sa do nejakých predpovedí.”

Pozitívom určite je, že Pirelli až na chladné rána v Barcelone nezaznamenalo žiadne problémy s drobením gúm, a ani s tvorbou pľuzgierov. Pirelli má ešte jeden dôvod na radosť: Tímom sa darí zohriať pneumatiky pomerne rýchlo.

Zostáva už len zmenšiť rozdiely medzi jednotlivými zmesami tak, aby sa aj v tomto smere naplnili predsezónne predpoklady. “Mám pocit, že v priebehu roka sa budú tie rozdiely zmenšovať, keďže zoptimalizujú balans a všetko okolo toho. To sa už budeme baviť o priemeroch na úrovni 0,5 alebo 0,6 alebo 0,7 sekundy. Samozrejme, v Spa to bude viac, na kratšej trati menej. Celkovo by sme mali trafiť náš cieľ.”