Alpine: Na pole position nemáme, ale o Q3 bojovať chceme | Magazín F1 - F1online.sk

Alpine: Na pole position nemáme, ale o Q3 bojovať chceme

fotka k článku undefined
zdroj: Alpine Media

Francúzsky Alpine po predsezónnych testoch istotne nie je vo vytržení. Fernando Alonso a Esteban Ocon počas jázd zaznamenali množstvo problémov, ktoré môžu ružový tím mátať ešte aj počas prvých víkendov ročníka. Z pohľadu výkonnosti však v stajni panuje opatrný optimizmus, hovorí sa o postupe do tretej časti kvalifikácie.

Keď Fernando Alonso zaznamenal bezproblémovú sobotu, aj si dosť vydýchol. Dovtedy Alpine sužovali najrôznejšie technické problémy. V Barcelone a v úvode bahrajnskej časti testov sme dokonca mohli vidieť, že na monoposte A522 nefungovalo ani DRS.

Zdá sa však, že tento problém sa podarilo odstrániť, a Alpine s malým množstvom paliva dokázal zajazdiť tretí najlepší čas. Športový riaditeľ stajne Alan Permane to vníma ako skvelú správu, aj keď jeho piloti sú naďalej veľmi opatrní.

“Fernando stále nie je prehnane spokojný, stále chce ísť rýchlejšie, stále hľadá problémy s autom. Ale je o čosi šťastnejší, samozrejme,” komentuje Alonsovo rozpoloženie Alan Permane. “Veľkú časť dňa jazdil s veľmi veľkým množstvom paliva a potom ste mohli zbadať skok v časoch na kolo. Neskôr nasadil zmes C3 a sám povedal — páni, toto auto je rýchle!”

Bola to zaslúžená odmena a príjemné uzavretie predsezónneho obdobia. “Bol naozaj šťastný, cítil ten výkon. Nebola to zrovna kvalifikačná úroveň paliva, ale paliva bolo málo. Predtým sme však jazdili s plne natankovaným autom. Viac to teda ocenil.”

“Akonáhle si však zvyknete na tú úroveň gripu a rýchlosti, začnete nachádzať drobné problémy. Jazdci teda neboli zrovna unesení, a my ani nečakáme, že by sme vyšli na trať a získali pole position, ale dúfame, že budeme v pelotóne a určite zabojujeme o Q3,” nádejá sa Permane.

Podobne ako viacero konkurenčných tímov, ani Alpine medzi testami príliš nezmenil svoje auto. Azda najdramatickejšou úpravou si prešlo len lakovanie, ktoré sa zmenilo z prevažne modrého na ružové. Túto ružovú verziu chce Alpine nasadiť na prvých dvoch veľkých cenách.

Inak však väčšina komponentov zostala rovnaká, rýchlostný posun sa inžinierom podaril spraviť vďaka analýze dát. “Myslím, že som to potom povedal, že sme neboli v strese. Ten výkon tu bol, boli sme s ním spokojní. Neviem, či tomu ľudia verili, ale my sme nepanikárili.”

“Tu sme ukázali, ako na tom sme. Stále nepoznám rozloženie síl, ale viem, že sme tam v strede. Nie sme na míle vzdialení, ako to vyzeralo v Barcelone. Sme viac-menej uprostred toho boja, takže už to len musíme dať dokopy. Nezmenili sme ani jednu vec, ani žiadnu konkrétnu súčiastku, skrátka to začalo zapadať do seba,” prezradil britský inžinier.