Gaslyho prvé miesto potešilo, no z auta chce toho dostať ešte viac | Magazín F1 - F1online.sk

Gaslyho prvé miesto potešilo, no z auta chce toho dostať ešte viac

fotka k článku undefined
zdroj: Red Bull Content Pool

Pierrovi Gaslymu sa bude po štvrtku dobre spať. Poriadne preveril spoľahlivosť svojho AlphaTauri, a čiastočne aj jeho rýchlosť, keď sa vyšplhal na prvú priečku v rebríčku s dosiahnutými časmi. A to sme určite nevideli všetko, ubezpečuje.

Víťaz Veľkej ceny Talianska 2020 sa dostal na čelo vďaka kolu 1:33,902, ktoré odjazdil na najmäkšej zmesi C5. Vďaka nej získal výhodu oproti Sainzovi s Leclercom, ktorí za ním obuli len prostredné gumy C3, no aj tak ho tento výsledok môže tešiť.

“Ukončiť deň na prvej priečke je fajn,” pousmial sa Pierre Gasly po odjazdení 103 kôl, čo bola spomedzi jazdcov tretia najväčšia porcia. “Na testoch sa nás neustále spytujú, ako sa nám darí, no my sa musíme sústrediť len sami na seba a na naše výkony, nie na výsledkovú tabuľu.”

“Kým sa budúci týždeň nepustíme do kvalifikácie, tak ona pre nás nič neznamená. Samozrejme, je fajn byť na čele poradia, ale viem, že na nejakých veciach musíme popracovať, aby sme toho z auta vyžmýkali viac,” avizuje pilot AlphaTauri, ktorý verí, že aj vďaka svojej tvrdej práci už čoskoro dostane šancu vrátiť sa do Red Bullu.

Jednou z oblastí, na ktoré sa bude musieť tím z Faenzy zamerať, je určite poskakovanie. Na viacerých záberoch sme mohli vidieť, že auto sa na rovinkách stále nedokázalo držať v stabilnej výške nad traťou a opakovane do nej narážalo, no v padoku ani zďaleka nie je samo.

V piatok si do auta sadne Júki Cunoda, takže na tejto ceste bude pokračovať Japonec. Gasly verí, že úspešne nadviaže na jeho hľadanie ideálnych nastavení. Bude mu pri tom asistovať z boxového múrika. “Celkovo sme mali dobrý deň. Toto auto má veľa pozitív, ale ako pilot sa vždy koncentrujete na tie negatíva. Nasledujúce dva testovacie dni využijeme na to, aby sme auto dostali poriadne pod kontrolu. Budeme pracovať, aby sme sa v ňom cítili komfortnejšie.”

“Zajtra budem s inžiniermi tvrdo makať, kým Júki bude jazdiť v aute. Zakaždým, keď monopost vyrazí na trať, sa o ňom dozviete nové veci. Z každej časti musíte vyťažiť maximum a naučiť sa toho čo najviac, ešte pred prvými pretekmi, ktoré nás čakajú budúci týždeň,” uzavrel svoje hodnotenie.