logo F1online.sk

Cunoda so smiechom priznal, že jeho o 44 rokov starší šéf bol v lepšej forme než on

Juki Cunoda a Franz Tost
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 3. 2022

Poradca Red Bullu Helmut Marko je známy ako „ranné vtáča“, ktoré je schopné volať svojim pilotom aj v nedeľu o šiestej ráno a pýtať sa ich, či trénujú. Jeho krajan a kolega Franz Tost je zase známy tým, že vo veku 66 rokov je v omnoho lepšej forme než o dvadsať alebo tridsať rokov mladší kolegovia. Tost je nesmierne aktívny a na svojej fyzičke pracuje tak tvrdo, že by mohol byť príkladom aj pre omnoho mladšie generácie. Vstúpiť do svedomia si pri ňom musel aj jeho pilot Júki Cunoda.

Kto z nás vstáva ešte pred východom slnka, aby si zacvičil? Určite sa medzi nami takí nájdu. Kto každé ráno beháva desať kilometrov? Aj takí by sa zrejme našli. A kto to robí aj vo veku 66 rokov? Presne toto je Franz Tost, budíček o pol piatej ráno a desaťkilometrový beh je preňho rutina. Svojou kondíciou vraj zahanbil aj o 44 rokov mladšieho Júkiho Cunodu.

„Bol v omnoho lepšej forme než ja,“ smeje sa japonský mladík v rozhovore pre The Race. „Pri pohľade na moje telo takto pred rokom musím priznať, že Franz na tom bol oveľa lepšie.“

Cunoda síce žartoval, ale sčasti to myslel aj vážne. Skutočnosť, že Tost vstane o pol piatej ráno, aby si zabehal, a to aj uprostred zimy, sledoval Júki s nemým úžasom. „V minulosti som také problémy s fyzičkou nemal. Tréningový program, ktorý som pred začiatkom každej sezóny absolvoval, bol podľa mňa z veľkej časti správny. Samozrejme, vo Formule 3 a Formule 2 som si na to musel tak pol sezóny zvykať, no telo sa dokázalo prispôsobiť. Napríklad s krkom som nikdy nemal problém,“ spomína Cunoda.

„Vlani to však bolo inak. Možno som bol v predchádzajúcich rokoch prirodzene dosť silný, čo bol asi aj jeden z dôvodov, prečo som vlani netrénoval dostatočne. Kým si som si to však uvedomil, bolo už príliš neskoro,“ dodal Cunoda.

Toho sa jeho šéf Franz Tost v tejto súvislosti zastal a povedal, že niečo také určite nie je len Júkiho prípad. Dôležitosť fyzickej prípravy vraj podcení väčšina mladíkov. Cunoda tiež priznal, že náročnosť Formuly 2 ho do určitej miery pomýlila. „V F2 nemajú autá posilňovač riadenia, myslel som si, že vo Formule 1 to bude jednoduchšie, pretože tam predsa posilňovač riadenia je. Tušil som, že s krkom môžem mať problém, ale nie do takej miery,“ hovorí Cunoda.

„Myslel som si, že Formula 1 bude tak trochu podobná Formule 2, možno o trochu náročnejšia. Čo sa však týka fyzickej stránky, omnoho jednoduchšie je to v F2,“ dodal Cunoda.

Súvisiace články