logo F1online.sk

V AlphaTauri si ani nevšimli, že Honda skončila

AlphaTauri AT03, Pierre Gasly
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 3. 2022

Je Honda ešte súčasťou Formuly 1? Nuž nie, ale vlastne áno. Tohtoročný motor poháňajúci Red Bull a AlphaTauri je zhora nadol dielom Hondy, vyrábaný v Sakure, testovaný v Sakure a japonská automobilka má v padoku stále svojich inžinierov. Rozhodnutie opustiť Formulu 1 existuje na papieri, ale podľa šéfa stajne AlphaTauri Franza Tosta, ich odchod v garáži ani nezaznamenali.

Čo sa vlastne zmenilo? Nuž, pohonná jednotka je oficiálne označená ako Red Bull RBPTH001 a na oficiálnej štartovej listine FIA pre sezónu 2022, je Red Bull dodávateľom pohonných jednotiek pre svoj materský tím i AlphaTauri. Realita v garážach a v padoku však vypovedá o niečom inom.

„Žiadne operačné zmeny som zatiaľ nezaznamenal,“ povedal šéf AlphaTauri Franz Tost. „Honda je stále zapojená do diania, sú tu ich ľudia a väčšinou sú to rovnaké tváre ako v minulom roku.“

„Motory sa vyrábajú v japonskej Sakure, takže ani v tomto smere sa nič nezmenilo. Pokiaľ ide o samotnú prevádzku, neočakávame žiadne problémy, pretože sa vlastne nič nemení, nielen technicky, ale ani po personálnej stránke. Používame rovnaké procesy ako v roku 2021. Dokonca aj Masaši Jamamoto je tu, aj keď v inej úlohe,“ hovorí Tost.

Tohtoročný motor je čisto dielom Hondy, ktorá odviedla všetku prácu pri prebudovaní pohonnej jednotky na nové palivo. To zrejme nebola najlacnejšia záležitosť, ale Christian Horner médiám povedal, že upgrady financuje Red Bull.

„Chlapci z Hondy na to tlačia čo najtvrdšie. Akonáhle váš motor prejde homologizáciou, je hotovo. Máme však úplne novú pohonnú jednotku,“ povedal Horner pre RacingNews365.com.

„Za technológie platíme my. Sme vďační, že nám Honda dala túto ponuku pri prechode na plnohodnotný továrenský tím,“ dodal.

Súvisiace články