Posledný deň testov: Kopa problémov a najrýchlejší čas Lewisa Hamiltona

Počas prvých dvoch dní sa tímom celkom dobre darilo vyhýbať sa zbytočným poruchám. Tie si ich však nakoniec našli. V piatok sa viacero mechanikov prakticky nezastavilo, aby napokon zistilo, že ich snaženie bolo márne; autá nemali šancu opraviť pred koncom programu.
Poriadnu porciu kilometrov dnes odjazdilo len päť tímov. Mercedes k piatkovému double pridal aj víťazstvo v počte zajazdených kôl (160). Bezproblémový deň zaznamenali aj v McLarene (138), Ferrari (136) a Red Bulle (133). Cez stovku kôl sa dostal už len Williams (107).
Čo sa stalo ostatným? Alpine, Haas a Aston Martin ohlásili predčasný koniec jázd a popoludní si nevyskúšali, aké je to jazdiť na mokrej trati. Alpinu bolo zrejmé, že sa mu nepodarí dať dokopy ohorený monopost, na ktorom povolilo tesnenie hydrauliky a následne došlo k požiaru. Haas zas uznal, že opraviť únik doposiaľ nešpecifikovanej kvapaliny nestihne pred 18:00 a Aston Martin sa po úniku oleja tiež začal baliť predčasne.
Popoludní nejazdila ani AlphaTauri. Pierre Gasly ešte pred obedom vyvolal červenú vlajku, keď tvrdo narazil do bariéry. Júki Cunoda ho mal vystriedať, no na dianie na trati sa napokon len prizeral.
Nuž a žiadna sláva to dnes nebola ani v podaní Alfy Romeo. Kuan-jü Čou mal najskôr nehodu, potom mechanické problémy. Valtterimu Bottasovi sa darilo ešte menej, na svoje konto si pripísal len desať kôl.
Z pohľadu najlepších časov sa v piatok ukázali v najlepšom svetle Lewis Hamilton a George Russell, za ktorými sme zaznamenali dvojicu z Red Bullu. Keby na piatej priečke neskončil Sebastian Vettel, nasledovali by dvojičky z Ferrari, Williamsu a McLarenu.
Poz. | Pilot | Čas | Počet kôl |
---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | 1:19,138 | 94 |
2. | George Russell | 1:19,233 | 66 |
3. | Sergio Pérez | 1:19,556 | 74 |
4. | Max Verstappen | 1:19,756 | 59 |
5. | Sebastian Vettel | 1:19,824 | 48 |
6. | Charles Leclerc | 1:19,831 | 44 |
7. | Carlos Sainz | 1:20,072 | 92 |
8. | Alex Albon | 1:20,318 | 94 |
9. | Nicholas Latifi | 1:20,699 | 13 |
10. | Daniel Ricciardo | 1:20,790 | 86 |
11. | Lando Norris | 1:20,827 | 52 |
12. | Fernando Alonso | 1:21,242 | 12 |
13. | Kuan-jü Čou | 1:21,939 | 41 |
14. | Pierre Gasly | 1:22,469 | 40 |
15. | Nikita Mazepin | 1:26,229 | 9 |
16. | Valtteri Bottas | 1:30,433 | 10 |
17. | Lance Stroll | – | – |
18. | Júki Cunoda | – | – |
19. | Esteban Ocon | – | – |
20. | Mick Schumacher | – | – |
Prehľad odjazdených kôl za piatok:
- Mercedes 160
- McLaren 138
- Ferrari 136
- Red Bull 133
- Williams 107
- Alfa Romeo 51
- Aston Martin 48
- AlphaTauri 40
- Alpine 12
- Haas 9
V prípade Mercedesu a Red Bullu sa zatiaľ predpoklady celkom nenaplnili, v uplynulých troch dňoch to určite nevyzeralo tak, že by mali mať nad zvyškom poľa taký náskok ako vlani. Veľmi dobre totiž odštartovali aj vo Ferrari a v McLarene, tieto tímy si vlani a počas zimy spravili domáce úlohy na jednotku.
Vo Ferrari majú dôvod na úsmev. Poskakovanie ich nezasiahlo tak veľmi ako súperov, navyše boli rýchli. Ich výkon v zákrutách príjemne prekvapil nejedného pozorovateľa, nuž a rovnaké chvály padali aj na pohonnú jednotku z Maranella.
Najlepšie to zhrnul Mattia Binotto: “Spokojnosť je to správne slovo. Nazbierali sme množstvo dát, auto sa správalo dobre, najmä ak si to porovnáme s tým, ako sme ho navrhli. Sme spokojní, aj keď sa stále máme čo učiť.”
Valtteri Bottas pred štartom testov vyhlásil, že v tejto sezóne sníva o zisku pódia. Dnes môžeme konštatovať, že jeho tím bude zrejme rád za bodované priečky. Alfa Romeo sa trápila s technikou a odjazdila veľmi málo kôl. To znamená, že počas najbližších týždňov nebude mať prioritu výkon, ale skôr spoľahlivosť.
Čierny týždeň má za sebou najmä Haas. Počas jázd mal kvantum problémov, kvôli ktorým odjazdil len málo kôl. Akoby to nestačilo, zrejme sa bude musieť rozlúčiť so svojím hlavným sponzorom. Šéf tímu Günther Steiner však vidí svetlo na konci tunela: “Schumacherove a Mazepinove časy z druhého dňa sú povzbudzujúce. Jazdili sme s natankovaným autom.”
Povzbudzujúci je podľa 56-ročného Taliana aj progres, ktorí inžinieri spravili po stránke poskakovania Haasu VF-22, ktorý vraj na filmovacích dňoch nemohol ísť rýchlejšie ako 250 km/h, aby sa celkom nevzniesol do vzduchu. “Už sme spravili pár zmien na podlahe a zlepšilo sa to.”
Odjazdené kolá za celé barcelonské testy:
- Ferrari 439
- Mercedes 393
- McLaren 367
- Red Bull 358
- Williams 347
- AlphaTauri 308
- Aston Martin 296
- Alpine 266
- Alfa Romeo 175
- Haas 160
Dopoludnie patrilo Russellovi
Dopoludnie tretieho dňa testov bolo nabité udalosťami. Až päťkrát(!) sa dostali k slovu červené vlajky. Najprv mal poruchu Fernando Alonso, ktorý sa v záplave dymu z jeho Alpinu poriadne „vyúdil“. Problém bol až taký závažný, že vyradil francúzsky tím na celý zvyšok dňa.
O ďalšie štyri červené fázy sa neskôr postarali Pierre Gasly, hneď dvakrát Kuan-jü Čou a v úplnom závere aj Vettel, ktorý mal technické problémy.
Pokiaľ ide o dianie na trati, tak hneď od úvodu na to poriadne „šliapali“ Max Verstappen a George Russell. Ich tímy pôsobili v stredu a štvrtok veľmi matným dojmom, ale v piatok sa do toho pustili naplno. Na čele sa napokon usadil Russell, ktorý však vybalil dokonca najmäkšie zmesi C5, kým Verstappen mal obuté C3.
Pomalšie sa naopak rozbiehalo Ferrari, ktoré čo do počtu kôl zaostávalo za Mercedesom a Red Bullom. Zábery z garáže odhalili úpravy zavesenia. Leclerc si to vynahradil v posledných dvoch hodinách, avšak početné červené vlajky mu zabránili dostať sa poriadne do tempa. Aj na zmesi C3 sa však dokázal dostať pod hranicu 1:20s. Napokon skončil štvrtý, tesne za Vettelom, ktorý mal pri svojom najrýchlejšom pokuse obuté mäkšie C4 (podľa niektorých zdrojov dokonca C5).
- Značky
- Predsezónne testy 2022