logo F1online.sk

Tost: Mladí jazdci si myslia, že Formula 1 nie je náročná

Júki Cunoda
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 1. 2022

Japonský mladík Júki Cunoda má za sebou náročnú nováčikovskú sezónu. Podľa jeho šéfa Franza Tosta sa stal priam učebnicovým príkladom toho, ako to s mladými jazdcami chodí. Red Bull nateraz zostal trpezlivý a Júkiho ponechal v F1 aj počas jeho druhej sezóny. Tá však môže byť aj jeho poslednou, ak neukáže výkony, ktoré sa od neho budú vyžadovať.

Na brány Formuly 1 klope priam zástup mladíkov Red Bullu. Tento tím ich bude mať v novej sezóne Formuly 2 na rošte až päť (niekde sa ešte stále nesprávne uvádza aj Jack Doohan, ten však už v roku 2022 nie je členom juniorského tímu) a budú čakať na svoju šancu. Najschodnejšou cestou do Formuly 1 sa aktuálne zdá zaujať miesto po Júkim Cunodovi.

Ten bude musieť v roku 2022 zlepšiť svoje výkony, ak si chce svoje miesto udržať. Jeho šéf nateraz zostáva ľadovo pokojný.

„Môžem len povedať, že Júki je naozaj fantastický jazdec,“ povedal Franz Tost, ktorého cituje Motorsport.com. „Teraz je v jeho v rukách, čo z toho dokáže vyťažiť, pretože mať talent je len jedna vec. Poznám niekoľko jazdcov F1, ktorí boli naozaj talentovaní, ale vyhrali možno jedny preteky alebo žiadne preteky.“

„Pre pilota Formuly 1 nie je fyzického tréningu nikdy dosť, výživa je veľmi dôležitá a musíte byť naozaj disciplinovaní. Životný štýl musí byť na sto percent prispôsobený tomu, čo F1 vyžaduje.“

„Teraz to má vo vlastných rukách. Môžeme mu len poradiť, ale ďalej to už musí urobiť sám. V tomto momente uvidíme, či sa z neho môže stať naozaj hviezdny jazdec. Z jazdeckého pohľadu na to má, takže je to na ňom,“ dodal Tost.

Japonský mladík má za sebou naozaj náročnú nováčikovskú sezónu. Očakávania boli vysoké, no rodák z Sagamihary ich minimálne vo svojom prvom roku naplniť nedokázal. Tost si však myslí, že to nebolo také strašné, ako to vyzeralo zvonku.

„Júkiho prvý rok je fantastickým príkladom typickej nováčikovskej sezóny. V minulosti to bývalo zakaždým rovnaké, len v tomto roku to bolo prvýkrát, čo po boku nováčika stál veľmi skúsený pretekár. Normálne sme začínali buďto s dvoma nováčikmi alebo jedným nováčikom, ktorého doplnil jazdec začínajúci svoj druhý rok vo Formule 1. Takto nebol ten rozdiel taký očividný,“ prehlásil Tost.

„Čo sa stalo Júkimu má veľmi jednoduché vysvetlenie. V Bahrajne odjazdil dobré preteky, skončil deviaty a všetko bolo fantastické. Bolo mi však jasné, že nehoda príde čoskoro, pretože už vtedy jazdil na limite.“

„S mladými jazdcami je to zakaždým rovnaké. Povieme im: ‚Hej, chlapče, jazdíš na limite‘, pritom presne viem, čo mal Júki v hlave. Po Bahrajne si myslel – a toto je pre mladých jazdcov typické –, že Formula 1 nie je zložitá,“ povedal Tost.

Samozrejme, Franz mal pravdu. Osudový moment prišiel už ďalší súťažný víkend v Imole. Cunoda tvrdo havaroval v prvej časti kvalifikácie, zničil svoje auto a musel štartovať posledný. „Bol v šoku a stratil sebadôveru. Potom, samozrejme, prichádzajú otázky: ‚Dokážem to vôbec? Možno je Formula 1 pre mňa prirýchla‘. A takto je to so všetkými mladými jazdcami, ale Júki je priam učebnicový príklad,“ prehlásil Tost.

„Toto je dôvod, prečo hovorím, že mladí piloti potrebujú minimálne tri roky, aby Formule 1 porozumeli, pretože F1 je omnoho komplexnejšia než si ľudia myslia. Rok 2022 bude o niečom celkom inom, pretože teraz toho už vie oveľa viac. Som si celkom istý, že sme urobili správne rozhodnutie,“ uzavrel Rakúšan.

Súvisiace články