logo F1online.sk

Alfe Romeo dochádzajú diely: Vyrobiť novú podlahu trvá 20 dní

Kimi Räikkönen a Charles Leclerc
© Alfa Romeo
Milan Kubala
Milan Kubala23. 11. 2021

Ukončiť sezónu piatimi veľkými cenami v priebehu šiestich týždňov dá tímom poriadne zabrať. Akékoľvek poškodenie monopostu predstavuje hrozbu, že v posledných pretekoch budú piloti jazdiť na autách, ktoré sú pozliepané z toho, čo sa ešte našlo v garáži a bolo to aspoň ako-tak v poriadku. Takýto problém začína mať Alfa Romeo.

Tímom v Katare nepomohli obrubníky. Tie síce neboli obzvlášť vysoké, no paradoxne práve to poškodilo autá najviac; nabádalo to pilotov prechádzať cez ne agresívnejšie. Nuž a v rýchlosti cez 200 km/h to nie vždy dopadne dobre.

Svoj tím v piatok veľmi nepotešil Antonio Giovinazzi, ktorý prešiel cez obrubníky tak agresívne, že jeho podlaha musela ustáť náraz o sile 20 kN, čo je ekvivalent dvoch ton. Oveľa lepšie nepochodil ani Kimi Räikkönen, a tak po dvoch piatkových tréningoch mala Alfa Romeo v garáži tri zničené podlahy. K tomu prirátajme ďalšie dve, ktoré sa poškodili v Brazílii.

Po pretekoch v Sao Paule boli okamžite odoslané do továrne vo Švajčiarsku, kde budú opravené a následne zaslané do Saudskej Arábie. To nie je vôbec jednoduchá operácia, keďže nákladných lietadiel je nedostatok.

Vyrobiť nové podlahy podľa tímového manažéra Beata Zehndera neprichádza do úvahy. “Takto neskoro v sezóne nevyrábate nové súčiastky. Vyrobiť novú podlahu trvá 20 dní,” podotkol. A stojí to peniaze; veľké tímy nevyrábajú nové diely aj preto, že už narazili na rozpočtový strop, menšie tímy zas vyčerpali svoj rozpočet.

Zvyšok víkendu v Katare tak museli Räikkönen a Giovinazzi zvládnuť so zaplátanými podlahami. “Inak by sme nemali žiadne auto,” trpko sa pousmial šéf tímu Frédéric Vasseur. V Alfe veria, že v Džidde sa situácia stabilizuje a podarí sa tam dopraviť opravené komponenty z továrne načas.

Priamych nákladných letov zo Švajčiarska do Džiddy je totižto ako šafranu. “Kým prídeme do Rijádu, vždy bude existovať riziko, že sa niečo omešká počas prekládky,” obáva sa Zehnder.

Súvisiace články