Alfe Romeo dochádzajú diely: Vyrobiť novú podlahu trvá 20 dní
Ukončiť sezónu piatimi veľkými cenami v priebehu šiestich týždňov dá tímom poriadne zabrať. Akékoľvek poškodenie monopostu predstavuje hrozbu, že v posledných pretekoch budú piloti jazdiť na autách, ktoré sú pozliepané z toho, čo sa ešte našlo v garáži a bolo to aspoň ako-tak v poriadku. Takýto problém začína mať Alfa Romeo.
Tímom v Katare nepomohli obrubníky. Tie síce neboli obzvlášť vysoké, no paradoxne práve to poškodilo autá najviac; nabádalo to pilotov prechádzať cez ne agresívnejšie. Nuž a v rýchlosti cez 200 km/h to nie vždy dopadne dobre.
Svoj tím v piatok veľmi nepotešil Antonio Giovinazzi, ktorý prešiel cez obrubníky tak agresívne, že jeho podlaha musela ustáť náraz o sile 20 kN, čo je ekvivalent dvoch ton. Oveľa lepšie nepochodil ani Kimi Räikkönen, a tak po dvoch piatkových tréningoch mala Alfa Romeo v garáži tri zničené podlahy. K tomu prirátajme ďalšie dve, ktoré sa poškodili v Brazílii.
Po pretekoch v Sao Paule boli okamžite odoslané do továrne vo Švajčiarsku, kde budú opravené a následne zaslané do Saudskej Arábie. To nie je vôbec jednoduchá operácia, keďže nákladných lietadiel je nedostatok.
Vyrobiť nové podlahy podľa tímového manažéra Beata Zehndera neprichádza do úvahy. “Takto neskoro v sezóne nevyrábate nové súčiastky. Vyrobiť novú podlahu trvá 20 dní,” podotkol. A stojí to peniaze; veľké tímy nevyrábajú nové diely aj preto, že už narazili na rozpočtový strop, menšie tímy zas vyčerpali svoj rozpočet.
Zvyšok víkendu v Katare tak museli Räikkönen a Giovinazzi zvládnuť so zaplátanými podlahami. “Inak by sme nemali žiadne auto,” trpko sa pousmial šéf tímu Frédéric Vasseur. V Alfe veria, že v Džidde sa situácia stabilizuje a podarí sa tam dopraviť opravené komponenty z továrne načas.
Priamych nákladných letov zo Švajčiarska do Džiddy je totižto ako šafranu. “Kým prídeme do Rijádu, vždy bude existovať riziko, že sa niečo omešká počas prekládky,” obáva sa Zehnder.