Načatý Alonsom, dorazený Pérezom. Frustrovaný Bottas sa v Las Vegas na veľa nezmohol
Valtteri Bottas sa po solídnej kvalifikácii hotoval v Las Vegas na dobrý výsledok. Sen o bodoch sa mu však v nedeľu veľmi rýchlo rozplynul, a to zásluhou Fernanda Alonsa a Sergia Péreza. Španiel s Mexičanom si totiž na nevinnom Fínovi poriadne zgustli, a to hneď v úvodnom kole pretekov, keď pretekárovi Alfy Romeo poškodili predné krídlo a difúzor. Nešťastník Bottas sa po incidentoch už na veľa nezmohol a do cieľa takpovediac iba nejako dokrúžil. Na premiérové preteky v meste hriechu tak v najlepšom asi spomínať nebude.
Alfa Romeo sa v záverečnej fáze ročníka usiluje dostihnúť ôsme AlphaTauri a v Las Vegas mala na to ideálnu príležitosť. Piloti celku z Faenzy sa totiž na v poradí tretích tohtoročných pretekoch v USA nesmierne trápili.
Tím z Hinwilu však túto príležitosť vo svoj prospech využiť nedokázal. Valtteri Bottas síce vyštartoval do nedeľňajších pretekov zo skvelej siedmej priečky, no po kolízii s Fernandom Alonsom a Sergiom Pérezom sa hneď v ich počiatku prepadol na úplný chvost štartového poľa, odkiaľ sa pre poškodenie difúzora dopredu preštrikovať už viac nedokázal.
„Bol som sklamaný, ale tak trochu som dúfal, že sa z toho ešte zotavím,“ vyslovil sa na margo incidentov z prvého kola pretekov Valtteri Bottas. „Najväčším problémom bolo poškodenie, ku ktorému došlo po zásahu do zadnej časti auta (od Péreza),“ objasnil.
„Môj difúzor sa po náraze rozpadol na pár kúskov, čo ma potom kompromitovalo, takže som nemohol urobiť žiadny pokrok, len som sa prepadával. Preteky mi preto prišli vcelku dlhé, dlhšie ako 50 kôl.“
Na otázku, ako exaktne sa toto poškodenie odzrkadlilo na jeho pretekoch, odvetil: „Odzrkadlilo sa to na tom, koľko som strácal na súperov a v časoch na kolo, kde som zaostával aspoň o sekundu. Vplyv poškodenia bol teda dosť významný.“
Na ružiach nemal v pretekoch ustlané ani druhý z jazdcov Alfy Romeo Kuan-jü Čou. Ten síce do pretekov na rozdiel od Bottasa nevstúpil vyložene zle, ale doplatil na výjazd safety caru. „Na začiatku to po štarte na tvrdých pneumatikách nebolo až také zlé,“ poznamenal Čou. „Mal som dobré tempo a šiel som si svoje vlastné preteky, no potom vyšiel na trať safety car o niečo skôr, ako som chcel. Museli sme preto zamieriť do boxov (o čosi skôr), prezuť na stredné pneumatiky a odjazdiť na nich vyše 30 kôl.“
A to bol podľa Čoua kameň úrazu. „Nemyslím si, že by to pri degradácii, aká dnes bola na trati, niekto dokázal. Bojovali sme o body, ale nanešťastie sme sa začali desať kôl pred koncom nesmierne prepadať a skončili sme tam, kde sme skončili,“ doplnil 24-ročný Číňan.