logo F1online.sk

Prvý tréning pre Bottasa, Pérez s Leclercom v bariére

Valtteri Bottas
© Twitter/F1
Milan Kubala
Milan Kubala5. 11. 2021

Valtterimu Bottasovi podľa všetkého vyhovuje, keď na trati nie je dostatok gripu. Potvrdilo sa to aj v prvom mexickom tréningu, v ktorom piloti museli bojovať s veľkým množstvom prachu na okruhu. Fín to zvládol ideálne, keď odjazdil svoje najlepšie kolo za 1:18,341. Druhé miesto patrilo Lewisovi Hamiltonovi, tretí skončil Max Verstappen.

Rozdiely sú však minimálne a Bottasa s Hamiltonom na čele delilo len 76 tisícin sekundy. Veľa nestratil ani Max Verstappen, ktorý zaostal o jednu desatinku, a takisto štvrtý Sergio Pérez s mankom 0,269 sekundy.

Sergio Pérez nakoniec odjazdil dvadsať kôl, čo je úctyhodný výkon, za ktorý môže poďakovať šikovným rukám svojich mechanikov. Domáci hrdina totižto v úvode na klzkej a zaprášenej trati nezvládol prejazd predposlednou zákrutou, roztočil sa a zadnou časťou auta trafil bariéru. Zadné krídlo bolo úplne zničené a mechanici ho museli vymeniť.

Charles Leclerc mal v tej istej zákrute takmer identický problém len pár sekúnd pred Red Bullom. A hoci poškodenie na jeho aute nevyzeralo tak hrozne, krídlo ako-tak držalo a bolo len nalomené, mechanikom trvalo o poznanie dlhšie, kým dali Monačanov monopost dokopy.

Leclerc nakoniec skončil ôsmy za Pierrom Gaslym, ktorý zo zvyšku poľa ako jediný nestratil viac ako sekundu, ďalej za kolegom Carlosom Sainzom a Fernandom Alonsom. V prvej desiatke skončili ešte Esteban Ocon a Sebastian Vettel.

V prvom tréningu sme okrem dvoch spomínaných incidentov v predposlednej zákrute videli aj dva prehrešky v prvej. Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen nedobrzdili, vyšli na trávnik a keď sa vracali na trať, nešli naľavo od kužeľa. Keďže porušili nariadenia riaditeľa pretekov, po tréningu sa majú dostaviť ku komisárom.

Dnes sme sa zároveň dozvedeli, že Júki Cunoda a Lance Stroll budú štartovať z chvosta poľa. Obaja totižto dostali nový spaľovací motor, turbo, MGU-H, Cunoda k tomu aj MGU-K a Stroll riadiacu jednotku elektroniky.

Lando Norris je tým pádom posledným pilotom z tábora Mercedesu, ktorý ešte nedostal trest za štvrtú pohonnú jednotku. Podľa Andreasa Seidla McLaren stále komunikuje s Mercedesom a prehodnocuje, či nastal vhodný čas vymeniť pohonnú jednotku aj na Norrisovom aute.

https://pbs.twimg.com/media/FDc1cHwXsAIC93u?format=jpg&name=medium