Pujolar: Nečakali sme, že Ricciardo bude taký pomalý
Tím Alfa Romeo zvolil na Veľkej cene Mexika prapodivnú stratégiu, ktorá tím istotne obrala o cenné body. Odniesol si to Antonio Giovinazzi, ktorý bol pred svojou zastávkou na krásnom siedmom mieste, no pod šachovnicovou vlajkou jedenásty. Talianskeho pretekára to dosť rozladilo a tímu adresoval niekoľko ironických poznámok.
V čase, keď ešte stále nevieme, aký bude Talianov osud, to bol vskutku smutný pohľad. Giovinazzi na štarte vyťažil z kolízie Valtteriho Bottasa a Daniela Ricciarda, vďaka čomu sa posunul z jedenásteho na šieste miesto. Po reštarte ho s prehľadom prešprintoval Carlos Sainz, no toho už nedokázal nikto napodobniť. Giovinazzi sa tak usadil na siedmom mieste, jeho kolega Kimi Räikkönen na deviatom a pre Alfu Romeo to vyzeralo naozaj dobre.
Tím sa však rozhodol pre skorú zastávku, prenasledovateľom prenechal čistý vzduch a poslal Giovinazziho do premávky. Talian sa následne zasekol za dvojicou Bottas – Ricciardo, čím sa kvarteto Vettel – Räikkönen – Alonso – Norris dostalo pred neho.
Antonio bol po pretekoch poriadne rozladený a tímu adresoval niekoľko ironických slov: „Hej, chlapci, vďaka za vynikajúcu stratégiu,“ poznamenal do vysielačky po pretekoch.
“Som naozaj sklamaný, pretože si myslím, že sme mali dobrú šancu s oboma autami skončiť na bodoch,” povedal Giovinazzi novinárom po pretekoch. “Ale nepodarilo sa im vymyslieť mi dobrú stratégiu. Zastavili sme príliš skoro. Keď som vyšiel z boxov, bol som v premávke. Nič moc. Rád zastavím skôr, ale nie tak, aby som vyšiel v premávke, pretože potom tá stratégia nikdy nezafunguje.”
Následné vysvetlenie tímu bolo jednoduché. Stratégovia Alfy Romeo si mysleli, že tempu Daniela Ricciarda a Valtteriho Bottasa beztak nebudú stačiť a Giovinazzi sa v premávke nezasekne. Tento odhad bol žiaľ nesprávny.
„Kimi po rade incidentov v prvej zákrute stratil, no s Antoniom sme sa dostali do veľmi dobrej pozície,“ vysvetlil po pretekoch šéf Alfy Romeo pre traťové operácie Xevi Pujolar.
„Všetko šlo podľa plánu. Myslím si, že väčšina tímov plánovala ísť zo stredne tvrdých pneumatík na tvrdé. Vaše strategické rozhodovanie bude záležať od toho, ako skoro zastavíte a ako chcete natiahnuť stint na hardoch.“
„Nič nás netlačilo a nepotrebovali sme zastaviť takto skoro. V jednom momente však Antonio začal mať problémy so zadnými pneumatikami. Sledovali sme, aká je vzadu premávka, Kimiho tempo bolo stále dobré a videli sme skupinku okolo Bottasa a Ricciarda,“ hovorí Pujolar.
Ten vysvetlil, že stratégovia Alfy Romeo sa obávali hromadného undercutu od viacerých jazdcov. Ak by sa Vettel a ďalší priblížili dostatočne blízko, tak to možné bolo, avšak v čase Giovinazziho zastávky mohol na undercut pomýšľať jedine Vettel. Ostatní boli stále dostatočne ďaleko.
„Obávali sme sa, že sa skupina jazdcov za Antoniom stlačí k sebe, preto sme ho povolali. Vedeli sme, že na trať vyjde do skupinky s Bottasom a Ricciardom,“ povedal Pujolar.
Jeho tím asi trochu logicky očakával, že Giovinazzi sa McLarenu a Mercedesu nedokáže udržať. Antonio by tak mal pred sebou čistý vzduch. To sa však nestalo. Ricciardova rýchlosť nebola dostatočná a Giovinazzi uviazol za ním a Bottasom.
„Toto sme zle odhadli,“ priznal Pujolar. „Mysleli sme si, že títo dvaja budú mať lepšie tempo a že budú rýchlejší ako Kimi, alebo aspoň rovnako rýchli ako on.“
„Toto pre Antonia nebolo ideálne a my sme niečo také neočakávali. Tým sme si skompromitovali preteky, pretože sme za Ricciardom stratili čas. Neviem, či mal nejaký problém,“ dodal.
Na druhej strane je zastávka už po 16 kolách naozaj veľmi skorá. Napríklad Sebastian Vettel prezul v 30. kole a taký Carlos Sainz zvládol na mediumkách odjazdiť až 42 okruhov.