logo F1online.skF1online.sk

Tost: Komu sa nepáči 23 podujatí, môže odísť

Franz Tost
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala9. 10. 2021

Liberty Media sa snaží kalendár F1 každým rokom nafúknuť o čosi viac. V budúcom roku chce do sezóny vtesnať 23 podujatí, čo v mnohých vyvoláva obavy, ako to budú zvládať inžinieri a mechanici tímov. Šéf AlphaTauri Franz Tost má však pre nich jasný odkaz; komu sa nepáči, môže sa pobaliť a ísť domov.

Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo vo štvrtok vyzvali k tomu, aby Formula 1 pri plánovaní kalendára viac myslela aj na životy ľudí, ktorí pracujú vo Formule 1, a na ich rodiny. Najmä počas pretekových trojičiek dostanú všetci zabrať.

Tímy sa to snažia svojim zamestnancom všakovak uľahčiť. Keď však v piatok Franz Tost dostal otázku, ako je jeho tím pripravený pomôcť svojim ľuďom zvládnuť takú pracovnú záťaž, odvetil: “Vieme, že budeme mať 23 pretekov. To je fantastické! Teším sa na to.”

“A pokiaľ ide o ľudí na trati, v prvom rade sme pretekársky tím. Všetci by mali byť šťastní, že máme toľko pretekov, koľko sa len dá. Staráme sa o našich ľudí, mechanikov. Po súťažnom víkende majú tri alebo štyri dni voľno, ktoré môžu stráviť doma,” vysvetľuje 65-ročný Rakúšan. “Inžinieri to majú o niečo ťažšie, ale spomínam si na časy, kedy museli ísť po súťažných víkendoch testovať, čo znamená, že ich tiež čakala práca.”

“Myslím si, že by sme všetci mali byť radi, že Formula 1 bude mať 23 pretekov. A ak sa to niekomu nepáči, mal by odísť,” odkázal Franz Tost, ktorý sa v roku 2019 zviditeľnil na podobnej tlačovej konferencii rovnakým postojom.

Na otázku, či mu robí nejaké starosti, aký dopad bude mať nafukovanie kalendára na zamestnancov F1 a ich rodiny, Tost na pobavenie Günthera Steinera a Tota Wolffa suverénne vyhlásil: “Mňa ich rodiny netrápia.”

Šéf AlphaTauri už síce poznamenal, že mechanici, ktorí chodia na veľké ceny, dostanú po skončení súťažného víkendu pár dní voľna, no to nie je pravidlo pri pretekových dvojičkách alebo trojičkách. A keďže menšie tímy nemajú dosť peňazí na to, aby mali dve skupiny mechanikov a tie striedali, pri pretekových trojičkách sa stáva, že mechanici sú mimo domova aj celé tri týždne.

“Prvá trojička bola ľahká, keď sme boli v Zandvoorte, Spa a v Monze. Nemyslím si, že tam bol nejaký problém,” kontruje Tost. “Tá druhá bude o čosi náročnejšia, ale myslím si, že z pohľadu logistiky je všetko pod kontrolou. Všetci zostávame v takmer rovnakej časovej zóne, preto nečakám žiadne vážne problémy.”

Súvisiace články

Diskusia