logo F1online.sk

McLaren čaká na nový veterný tunel a simulátor: Všetci sme netrpezliví

Woking, McLaren
© Twitter/McLaren
Ladislav Király
Ladislav Király18. 8. 2021

McLaren patril z hľadiska stavby veterného tunela či simulátora medzi priekopníkov. Keď postavil tie svoje vo Wokingu, konkurencia k ním uznanlivo vzhliadala. Už však prešlo veľa rokov a už to nie je to pravé orechové. Súperi sa vďaka modernejším technológiám dostali o pár krokov ďalej.

Vo Wokingu aj preto prebieha výstavba celkom nového veterného tunela i nového simulátora. Nie je to však otázka týždňov a ani mesiacov, pretože na využitie by mali byť novinky pripravené až v roku 2024.

„Všetci sme netrpezliví,“ povedal technický riaditeľ McLarenu James Key pre Motorsport-Total.com a následne ďalej vysvetľoval: „Náš simulátor mal tú česť byť prvým vo Formule 1. Od tej doby bol síce upravovaný a aktualizovaný, ale keďže sme mali kvázi generáciu 0, tak sme do istej miery naďalej obmedzení.“

Technológia napreduje míľovými krokmi a novinky prichádzajú veľmi rýchlo. „Tieto zariadenia máme napokon na to, aby sme vďaka ním získavali vedomosti a poznatky. A to isté v podstate platí aj o veternom tuneli. Existujú totiž dáta, ku ktorým sa s aktuálnym modelom jednoducho nedopracujeme.“

„Je to skvelé zariadenie, ktoré pre nás odviedlo dobré služby, ale vieme aj to, že dnes už existujú i novšie zariadenia s lepšou technológiou. V tomto smere teda trochu zaostávame,“ priznal Brit.

Key ďalej povedal, že spolu so svojimi ľuďmi sa to síce snaží čo najlepšie kompenzovať, ale už to úplne nejde. „Chýbajú nám niektoré presnejšie dáta a poznatky, ktoré by sme inak mohli získať. Preto sme už totálne netrpezliví. Chceme získať dáta, ktoré nás posunú na vyššiu úroveň.“

McLaren v technologickej oblasti nespal ani v posledných rokoch a od tohto roku napríklad využíva modernizovaný CFD hardvér. Jeho pomoc cítiť. „V každom prípade nám to pomohlo. Niektoré metódy a prístupy, ktoré sme po aerodynamickej stránke využívali už predtým, sme mohli ešte vylepšiť.“

Ani súčasné zariadenia pritom neboli zlé a do istej miery postačovali. „Keď išlo o veľké architektonické rozhodnutia a o vývoj veľkých plôch, o ich formátovanie a formovanie, tak všeobecne nám s rozhodnutiami dokázala pomôcť aj súčasná výbava. Pri detailoch a drobnostiach sme však už asi mali malú nevýhodu,“ dodal James Key.