K Audi sa má pripojiť aj Mike Krack, Binotto vraj lanári šéfa motorárov Ferrari
Projekt Audi vo Formule 1 sa rozbieha, ale zjavne nie takou rýchlosťou, ako by si v Ingolstadte priali. Samotný generálny riaditeľ automobilky Gernot Döllner po prepustení Andreasa Seidla a Olivera Hoffmanna uviedol, že projekt potrebuje „rýchlosť F1“. Audi tak urobilo zásadný rez do štruktúry tímu a hlási podstatné zmeny vo vedení, ktoré však podľa spoľahlivých zdrojov nemajú byť posledné.
Z Nemecka a Švajčiarska prichádzajú zmiešané signály. Nábor nových ľudí nepochybne pokračuje a spoločnosť v poslednom období oznámila niekoľko dôležitých zmien. Audi sa tiež pochválilo pokrokom pri vývoji novej pohonnej jednotky a oznámilo uzavretie spolupráce so spoločnosťou Castrol ako novým dodávateľom palív a mazív pre projekt v F1.
Je tu však aj obrátená strana mince. V posledných mesiacoch sa v médiách špekulovalo o korporátnom usporiadaní v Audi, sporoch vnútri tímu a hlavne o nelichotivých výsledkoch na trati. Sauber je stále jediným tímom bez bodu a ani posledné vylepšenia konštrukčnej kancelárie pod vedením technického riaditeľa Jamesa Keya, kuktorému sa ešte dostaneme,neposunuli tím do boja o body.
Najprv sa pozrime na oficiálne oznámené personálne zmeny, keď Audi nekompromisne vyhodilo generálneho riaditeľa Andreasa Seidla a predsedu predstavenstva Olivera Hoffmanna. Druhý menovaný podľa článku nemeckého magazínu Auto Motor und Sport „pravidelne vstupoval do Seidlovho teritória, aj keď v skutočnosti mal len monitorovať procesy v Neuburgu a Hinwile“ a mal pôsobiť skôr ako člen dozornej rady, nie vykonávať prevádzkovú funkciu.
„Hoffmannovi sa však zapáčila mediálna pozornosť Formuly 1 a zasahoval do prevádzkových záležitostí viac, ako by sa Seidlovi páčilo. Hoffmannov dôverník a prevádzkový riaditeľ Sauberu Julius Seebach ešte dvojnásobne sťažoval prácu Seidlovi. V dôsledku toho sa dôležité rozhodnutia o personálnych otázkach a rozširovaní infraštruktúry v Hinwile odkladali alebo sa vôbec neprijímali, čo spomalilo transformáciu švajčiarskeho tímu,“ uviedol AMuS.
Audi nakoniec pritiahlo opraty a všetkých menovaných vyhodilo. Oznámilo však príchod len jedného muža. Mattia Binotto obsadí funkciu prevádzkového a technického riaditeľa. Automobilka sa usiluje o zjednotenie riadiacej štruktúry a jasné rozdelenie právomocí. Dá sa však očakávať, že to nebola posledná zmena.
Mike Krack ako šéf Audi?
Posledné zmeny a angažovanie Binotta vstúpia do platnosti už 1. augusta. V tento deň nastúpi Mattia Binotto do Sauberu ako prevádzkový riaditeľ a hlavný technický riaditeľ, Alessandro Alunni Bravi zostáva ako zástupca Sauberu a v podstate tvár tímu na trati, ale je tu tiež technický riaditeľ James Key, ktorý dostane Binotta ako nového nadriadeného.
To je dosť skromná skupinka ľudí a preto sme presvedčení, že dôjde k ďalším zmenám a angažovaniu človeka, ktorý bude zodpovedný za každodennú prevádzku tímu na trati i v továrni. „Funkcia Mattiu Binotta v sebe kombinuje zodpovednosti jeho predchodcov, čo by malo viesť k rýchlejšiemu rozhodovaciemu procesu. Bývalý šéf Ferrari dohliada nielen na prevádzkovú stránku, ale zároveň je technickým vedúcim celého projektu. Práve jemu sa bude zodpovedať zatiaľ nevymenovaný šéf tímu a technický riaditeľ James Key,“ uviedol Auto Motor und Sport.
To nás privádza k dvom dôležitým otázkam:
- Aký bude ďalší osud Jamesa Keya?
- Pribudnú do tímu ďalší vedúci zamestnanci?
Odpovede na obe otázky sú zatiaľ v rovine špekulácií. „Audi chce zefektívniť svoju organizáciu, keďže komplikované korporátne usporiadanie bráni úspechu vo Formule 1. Binotto bude veľmi zaneprázdnený koordináciou medzi Neuburgom a Hinwilom,“ uvádza AMuS.
„V blízkej budúcnosti by preto mohlo byť oznámené ďalšie nové meno. Novým mužom na čele tímu by sa údajne mal stať Mike Krack. Nie je isté, že James Key bude pokračovať ako technický riaditeľ. Key bol Seidlovým človekom a za svoje jedenásťmesačné účinkovanie nepriniesol žiadny rozhodujúci impulz,“ skonštatoval Auto Motor und Sport.
Nevieme, kto by mohol, teoreticky, nahradiť Keya, ale Binotto má vo Ferrari i v iných tímoch nejedného známeho. Patrí medzi nich aj jeho nástupca na poste šéfa motorového oddelenia Scuderie Enrico Gualtieri. „Mattia Binotto už začal diskutovať s niektorými zamestnancami Ferrari a nie je náhoda, že ponuku na prestup do Audi už dostal šéf motorového oddelenia Enrico Gualtieri,“ napísal známy taliansky novinár Piergiuseppe Donadoni pre portál Formu1a.uno.
Za „Binottovho človeka“ bol považovaný aj Enrico Cardile, ktorý sa práve upísal Aston Martinu. Tento tím by však čoskoro mohol opustiť šéf Mike Krack. Luxemburčan je bývalým dlhoročným zamestnancom BMW a v Hinwile už pracoval. Švajčiarsko je mu kultúrne aj jazykovo oveľa bližšie ako Anglicko a javí sa byť ideálnou voľbou. Ako šéf Aston Martinu pritom v posledných rokoch nazbieral cenné skúsenosti.
Sám Krack však tieto špekulácie poprel. „V Hinwile som pracoval dlhé roky a zrejme preto sa o tom hovorí. Niektorí ľudia tam si ma možno pamätajú, ale mňa tie správy prekvapili rovnako ako vás,“ povedal Luxemburčan pre RacingNews365.com.
„Sme veľmi zaneprázdnení zlepšovaním monopostu a nemáme čas na sledovanie mediálnych špekulácií. Sústredíme sa na auto, budúcoročné auto a na rok 2026 je pred nami veľká misia. Som nesmierne oddaný tomuto tímu,“ odmietol akékoľvek špekulácie Krack.