Zakaždým, keď máme šancu, sa niečo stane, povzdychol si Räikkönen
Keď z pretekov vypadne hneď niekoľko áut na čele, tímy zo stredu poľa sa začnú chystať na veľkú žatvu. Inak to nebolo v prípade Alfy Romeo, no tá napokon nedokázala vyťažiť z chaosu v prvej zákrute. Kimi Räikkönen totižto po zastávke v boxoch zničil predné zavesenie Nikitu Mazepina a dostal trest.
Komisári incident nemuseli dlho rozoberať, všetko bolo nad slnko jasnejšie. Iceman vyrazil zo svojho boxu priskoro, a to práve vo chvíli, keď okolo prechádzal Haas a už-už sa chystal zabočiť ku svojim mechanikom. Räikkönen bol promptne “odmenený” desaťsekundovou penalizáciou, ktorú si odpykal počas nasledujúcej zastávky v boxoch.
Keď inžinier Räikkönenovi oznámil, že zastávka bude kvôli trestu trvať o desať sekúnd dlhšie, Fín si povzdychol. “Takže sme zase v riti. Zakaždým, keď máme šancu, sa niečo *** stane.”
Šéf traťových inžinierov Alfy Romeo Xevi Pujolar po pretekoch vysvetlil, že nešlo o chybu Kimiho Räikkönena a ani mechanikov. Zlyhal signalizačný systém, ktorý príliš skoro Räikkönenovi prikázal, aby vyrazil.
“Kimi absolvoval svoju zastávku, keď prišli do boxov aj všetci ostatní. Mali sme problém s naším signalizačným systémom, ktorý nepracoval správne,” vysvetľuje Xevi Pujolar. “Žiaľ, odišiel práve vtedy, keď Mazepin prichádzal. Systém ukázal zelenú, červenú, zelenú, a jemu napokon zelenú, hoci tam mala zostať červená. Náš systém nepracoval správne.”
Kimi Räikkönen k tomu nemal veľmi čo povedať: “Až do toho druhého štartu, keď sme zašli do boxov, sme na tom boli OK. A potom ma vypustili, ja som trafil iné auto a dostal som za to penalizáciu. V tej chvíli sme mali prakticky po pretekoch. Je to škoda, boli sme na dobrej pozícii, aby sme získali slušné body.”
Fín sa napokon jedného bodu predsa len dočkal. Do cieľa síce dorazil jedenásty, ale kvôli diskvalifikácii Sebastiana Vettela si polepšil o jednu pozíciu. Obsadil teda desiatu priečku.
Alfa Romeo dostala v pretekoch ešte jeden trest. Antonio Giovinazzi sa musel zmieriť s desaťsekundovou penalizáciou STOP/GO za to, že v boxoch prekročil maximálnu povolenú rýchlosť o 25,6 km/h. Na Hungaroringu platí limit 80 km/h.
Williamsu sa vďaka skvelému siedmemu a ôsmemu miestu podarilo preskočiť nielen Haas, ale aj Alfu Romeo. Momentálne má na konte desať bodov, Alfa Romeo len tri. Vyhrať boj o ôsme miesto preto nebude jednoduché.
“Bolo by lepšie, keby sme boli vpredu, ale ešte nám na to zostáva veľa pretekov,” nestresuje Pujolar. “Myslím si, že na nasledujúcich pretekoch by sme sa mali s oboma autami dostať do Q2, to by sa nám pravdepodobne mohlo podariť. A myslím si, že v pár prípadoch vieme získať aj body.”