logo F1online.sk

Cunodovi sa to začína kopiť. Marko: Tento chlapec je príliš impulzívny

Júki Cunoda v bariére
© FOM
Milan Kubala
Milan Kubala30. 7. 2021

Júki Cunoda toho v piatok veľa neodjazdil. V prvom tréningu totižto rozbil svoj monopost. Opravy napokon zabrali tak veľa času, že Japonec stihol v druhom tréningu odjazdiť len jedno merané kolo. Postupne sa mu to už začína zbierať a začína to byť vidieť aj na Helmutovi Markovi.

Pilotovi AlphaTauri sa takmer stala osudnou najskôr jedenásta zákruta, no v nej sa ukázalo, že bariéra bola dostatočne ďaleko. Prešlo však len pár minút a zrazu Júki Cunoda stratil kontrolu nad svojím autom aj vo štvorke. Tam sa už kontaktu s bariérou nevyhol.

Kým teda Pierre Gasly zbieral dáta a jazdil rýchle časy — napokon obsadil slušnú šiestu priečku —, Júki Cunoda sedel v garáži hľadiac na mechanikov, ako sa idú zodrať, len aby stihli vymeniť prevodovku pred koncom FP2.

“Mechanici odviedli vynikajúcu prácu, že stihli auto vyslať na trať ešte pred koncom druhého tréningu a Júki mohol pred jeho skončením zajazdiť merané kolo,” pochválil mechanikov hlavný pretekový inžinier AlphaTauri Jonathan Eddolls. “Svoje kolo zajazdil na mäkkej zmesi, avšak ocitol sa uprostred balíka áut, ktoré práve absolvovali dlhé jazdy. Jeho čas teda nemôžeme považovať za reprezentatívny.”

V to bude dúfať aj samotný Cunoda, veď ak bude takto pokračovať, na dvere už nebudú klopať, ale budú sa ich snažiť doslova vyraziť mladíci Jüri Vips či Liam Lawson. Cunodovi sa to totižto zbiera: nehoda v kvalifikácii v Imole, náraz do bariéry v monackom tréningu, vypadnutia v kvalifikáciách v Azerbajdžane a Francúzsku.

“Tento chlapec je veľmi impulzívny,” vyhlásil Helmut Marko po jeho najčerstvejšej nehode pre ServusTV. Stále však má s mladým Japoncom trpezlivosť: “Videli sme aj iných jazdcov, ktorí mali podobné nehody či dokonca ich bolo ešte viac.”

Pohár trpezlivosti sa v každom prípade napĺňa a hoci Marko pred pár dňami vyhlásil, že by chcel zachovať jazdeckú štvoricu aj do budúcej sezóny, Cunodove výkony môžu jeho názor zmeniť. Najmä pri pohľade na Gaslyho, ktorý v rovnakom aute poráža “megatalent budúcnosti” bez akýchkoľvek problémov.

“Z dnešku som naozaj sklamaný,” pripustil skleslý Júki Cunoda. “V prvom tréningu som spravil chybu, čo znamenalo, že som stratil viac ako ekvivalent jedného tréningu. Zadná časť auta bola veľmi nervózna, hlavne v rýchlych zákrutách.”

Japonec to teda chcel dohnať. “V porovnaní s Pierrom som tam strácal veľa času. Snažil som sa v týchto oblastiach zlepšiť, ale stratil som kontrolu nad autom a ocitol sa v bariére.”

“Žiaľ, poškodila sa prevodovka a tím musel pracovať poriadne tvrdo, aby moje auto stihol pripraviť na popoludnie. Mechanici odviedli dobrú prácu, keď ho stihli dať dokopy pred koncom tréningu, takže som mohol zajazdiť ešte jedno rýchle kolo. Mne aj inžinierom to dosť pomôže, keďže sa v noci môžeme pozrieť na dáta,” doložil.

Súvisiace články