logo F1online.sk

Tost: Cunoda musí pochopiť, kedy je už na limite

Júki Cunoda
© Red Bull Content Pool
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl6. 6. 2021

AlphaTauri zažila v Baku najlepšiu tohtoročnú kvalifikáciu. Júki Cunoda konečne dostal z auta potenciál, ktorý pravidelne ukazuje jeho tímový kolega Pierre Gasly. Dojem však pokazil nehodou zo záveru Q3.

Júki Cunoda sa kvalifikoval na ôsmom mieste, po penalizácii Landa Norrisa odštartuje siedmy. Nárazom do bariéry v tretej zákrute však nielen, že spôsobil starosti svojmu tímu a mechanikom, ale aj predčasne ukončil kvalifikáciu, čím napríklad aj Max Verstappen z materského Red Bullu prišiel o šancu zlepšiť svoj čas.

Reakciu Helmuta Marka zatiaľ nepoznáme. Nehoda Cunodu prišla v čase, keď Daniil Kvjat v podcaste F1Nation vtipkoval pri otázke, či je možný jeho druhý návrat do rodiny Red Bullu. „Helmut Marko umiera túžbou zavolať mi, no jeho pýcha mu to nedovolí. Už minule to predsa bolo ako priznanie chyby, keď ma znovu povolali,“ reagoval Kvjat s úsmevom.

V každom prípade, Cunoda si nehodou v Baku opäť veľmi nepomohol. Na druhej strane vieme, že pre Red Bull je zo strategického pohľadu dôležité udržať si Japonca vo svojom aute, keďže ešte stále je otvorené, ako bude prebiehať spolupráca s Hondou aj po jej avizovanom odchode zo športu.

Na adresu Cunodu sa vyjadril Franz Tost, šéf AlphaTauri. „Musím povedať, že Júki od piatka ukázal zlepšenie a bol stále rýchlejší a rýchlejší. V Q2 bol veľmi rýchly, rovnako dobre vyzeral aj v Q3. V poslednom pokuse na to však tlačil príliš a brzdil neskoro. Musí sa naučiť, ako rozoznať, keď už je na limite. Ak ste v rovnakej desatine s ďalšími top jazdcami, tak už tam jednoducho nie je priestor ako ísť ešte rýchlejšie. Musíte si uvedomiť, že už nemôžete brzdiť neskôr alebo na to tlačiť ešte viac,“ vyhlásil Franz Tost.

V tíme však Cunodu podporili. „Aj toto je súčasťou procesu učenia sa. Júki počas tohto víkendu urobil veľký krok dopredu v chápaní auta a v spätnej väzbe, ktorú nám dáva. Som optimista. Má neuveriteľnú prirodzenú rýchlosť, len sa musí vydať správnym smerom.“

Dnes má AlphaTauri šancu na dobré body. Dôležité však bude, aby to v tíme zvládli aj po strategickej stránke, pretože už viacero dobrých kvalifikačných umiestnení nedokázali pretaviť do bodov v pretekoch.

Týkalo sa to aj Cunodu, ktorý sa v F1 „preslávil“ aj výlevmi do rádia, keď sa sťažoval napríklad na premávku. „Nesmieme zabudnúť, že Júki jazdil na niektorých tratiach, ktoré predtým nepoznal. Prvýkrát zažil Portimao, kde sme skrátka nevyťažili z auta po stránke nastavenia maximum. V Barcelone mal technický problém, čo nebola jeho chyba. Učí sa aj v Baku, čo je ťažká trať. Až do tretej kvalifikácie ukázal dobrú rýchlosť,“ pokračoval Tost.

Japonský nováčik havaroval v kvalifikácii aj v Imole, vtedy to však ešte bolo v Q1. „Nikdy by ste nemali havarovať, no nehoda v Q3 je jedna vec. Viac mi vadila nehoda v Q1 v prvom pokuse v Imole, pretože s takým konkurencieschopným autom, aké máme, by sa to nemalo stať. Je to však o šikovnosti, ktorú Júki získava učením. Nemôžete očakávať, že mladý jazdec bude vedieť všetko,“ uzavrel šéf AlphaTauri.

Súvisiace články