Bottasovo koleso je ešte stále na aute, odmontovať ho musia v továrni | Magazín F1 - F1online.sk

Bottasovo koleso je ešte stále na aute, odmontovať ho musia v továrni

Strhaná matica Valtteriho Bottasa
zdroj: FOM

Ak to trochu preženieme, môžeme povedať, že zastávka Valtteriho Bottasa ešte stále prebieha. Na Fínovom monoposte totižto stále drží pravá predná pneumatika, ktorú už mechanici v garáži nedokázali dať dolu. Na to si budú musieť počkať až do príchodu do továrne.

Valtteri Bottas zamieril do boxov hneď po Lewisovi Hamiltonovi, no čo čert nechcel, Fínovi sa opäť problémy nevyhli. Smola ho sprevádza celým jeho pôsobením v Mercedese; keď mal stiahnuť niečo z náskoku Lewisa Hamiltona, tak sa prihodilo ďalšie nešťastie.

Technický riaditeľ Mercedesu James Allison vysvetlil, že pri zastávke došlo k úplnému strhaniu matice kolesa. “Nepodarilo sa nám dostať montovaciu pištoľ presne na maticu, tá potom môže začať odštipovať kúsky zo zúbkov matice.”

“My to voláme zbrúsenie matice. Je to podobné, ako keď si vezmete krížový skrutkovač a skrutkovač netrafíte presne do stredu kríža. Vtedy začnete zaobľovať hrany drážok. Následne už neviete skrutku vybrať, pretože jej hlava už nemá žiadne hrany.”

“Veľmi podobná vec sa deje s našimi kolesovými maticami, ak sa pištoľ začne otáčať a odbrusovať zo zúbkov matice. Pri sile tej pištole nám nemusí zostať žiaden zúbok a potom úplne zbrúsite celú maticu až do stavu, keď ju nemáte za čo chytiť. To sa stalo aj nám,” objasnil problémy zo zastávky Allison.

Strhaná matica Valtteriho Bottasa a nepoškodená matica

Bottasov monopost teraz bude do Veľkej Británie cestovať s kolesom z Monaka. V továrni bude treba využiť výkonný vrták a s jeho pomocou koleso odmontovať. “Nakoniec sme to koleso nedemontovali, sedeli sme v garáži a ono bolo stále na aute.”

“Budeme ho musieť rozvŕtať, vytiahneme vŕtačku a bolestivo sa budeme prerezávať cez zvyšky matice. To spravíme doma v továrni,” doplnil Allison.

Toto Wolff odmietol ukázať prstom na jasného vinníka. “Musíme skontrolovať dizajn, materiál matice, pretože mechanici, ktorí pracujú s maticami, to musia robiť tak, aby ich nezbrúsili. V skutočnosti ten mechanik, ktorý to spravil, patrí medzi našich najlepších. Zohralo tu teda úlohu viacero vecí. Nikto to nie je niekoho chyba, má to viac uhlov.”

Možno vás zaujme

Komentáre