logo F1online.sk

Cunoda o predčasnom použití DRS: Nemal som žiaden zlý úmysel

Júki Cunoda
© Pirelli Press Area
Milan Kubala
Milan Kubala25. 3. 2021

Júki Cunoda sa po poslednom dni predsezónnych testov v Bahrajne tešil z druhej priečky, keď za lídrom Maxom Verstappenom zaostal len o 0,093 sekundy. Na prvý pohľad skvelý výkon, no neskôr sa ukázalo, že Júki tak trochu “švindľoval”, keď otváral svoje zadné krídlo skôr, ako to bolo povolené. Mladý Japonec to opisuje ako prosté nedopatrenie.

Na bahrajnskej cieľovej rovinke sa zóna DRS začína 170 metrov za poslednou zákrutou, no Cunoda bežne aktivoval DRS už pred touto hranicou, čo umelo vylepšovalo jeho časy. Cunoda to vo štvrtok pred Veľkou cenou Bahrajnu vysvetľoval tým, že v nedeľu na predsezónnych testoch sa zmenil systém použitia DRS, ktorý bolo odrazu možné aktivovať aj mimo zóny DRS.

“Tak ako obyčajne v pretekoch, aj na testoch platí, že by ste nemali byť schopní aktivovať systém DRS, kým neprejdete aktivačnú čiaru,” hovorí Júki Cunoda. “V mojom prípade som ho však vedel aktivovať, nuž som si pomyslel, že na ten deň je to tak proste nastavené.”

“Neaktivoval som ho skôr len preto, aby som zajazdil lepší čas, nemal som žiadne zlé úmysly. Ak však máte možnosť ho aktivovať, tak prečo to nevyužiť, no nie? A tiež som predpokladal, že to nie je len môj prípad, ale že ostatní piloti robia to isté.”

“Na druhej strane som zadné krídlo otváral vždy len o nejakých 50 metrov skôr. Z pohľadu času na kolo to boli možno dve alebo tri desatiny. Nebol to nejaký dramatický rozdiel o veľkosti šiestich alebo siedmich desatín. To však nič nemení na skutočnosti, že som ho aktivoval skôr,” uznáva Cunoda.

Na testoch sa za časy žiadne ocenenie nerozdáva, takže zatiaľ sa nič vážne nestalo. Dôležitejšie ako vyšplhať sa na čelo výsledkovej listiny bolo dobre spoznať nové auto; v Japoncovom prípade to platí dvojnásobne, keďže ho čaká premiéra na pretekoch F1.

O novom monoposte AT02 sa vyjadril pozitívne, paradoxne mu však prekáža, že má až príliš dobrý balans. Kvôli nemu totižto nemôže zatáčať tak agresívne, ako by chcel. “Ak sa bavíme o tom, či sa v tomto aute jazdí ľahko alebo ťažko, tak vám môžem povedať, že AT02 je až príliš stabilné. Správne zatočiť môže byť obtiažne.”

“Zadná časť má príliš veľa gripu, kvôli čomu je ťažké zvrtnúť prednú časť. Ak nezatočíte jemne, predné pneumatiky veľmi rýchlo stratia priľnavosť a začnú sa šmýkať. Preto musíte zatáčať veľmi jemne,” vysvetľuje Cunoda, ktorému sa preto veľmi páči monopost Red Bullu. “Pri Verstappenovi vidíme, že jeho auto zatáča správne, keď má veľký uhol natočenia volantu. Ja si myslím, že mať také auto je dobré. Do istej miery je ľahšie zajazdiť dobrý čas, ak je auto trochu nestabilné.”

Súvisiace články