logo F1online.skF1online.sk

Gasly má pocit, že Red Bull ho začal odpisovať už po jeho prvej chybe

Helmut Marko a Pierre Gasly
© Red Bull Content Pool
Slavomír Dzuričko
Slavomír Dzuričko22. 3. 2021

Pierre Gasly ako jazdec „béčkového“ Toro Rosso dostal príležitosť ukázať sa i v Red Bulle. Neskôr pre jeho neuspokojivé výkony smerovala jeho cesta späť, avšak už do novovytvoreného AlphaTauri. Mladý pilot dnes prezrádza, čo prispelo k jeho neúspechu a tiež kto bol jeho motiváciou či inšpiráciou.

Francúz prežíval v Red Bulle ťažké časy hneď od prvých chvíľ. Následne sa na Maxa Verstappena nedokázal dotiahnuť, a tak chyby, ktoré spôsobil, ho priamo stáli miesto v „A-tíme“.

Francúzsky pretekár objasňuje, prečo je presvedčený, že jeho čas v Red Bulle bol neprávom taký krátky. Pierre tiež hovorí, že sa necítil byť podporovaný, jeho hlas vraj v tíme ignorovali.

„Od chvíle, keď som v aute (Red Bullu) urobil prvú chybu, som pociťoval, že sa mi ľudia začali otáčať chrbtom,“ vysvetlil Gasly vo svojej spovedi pre The Player’s Tribune. „V zimných testoch som mal nehodu a od tej chvíle sa to v sezóne nikdy poriadne nerozbehlo.“

„Potom som mal ťažké prvé dve podujatia s Red Bullom a médiá ma išli úplne roztrhať. Čokoľvek, čo som povedal v tlači, bolo prekrútené ako moja výhovorka a nikto sa ma v skutočnosti nezastal,“ pokračoval francúzsky pretekár.

„Auto nebolo dokonalé a snažil som sa každý týždeň zdokonaľovať a učiť sa, ale — ako to povedať: Bolo to pre mňa v Red Bulle ťažké obdobie, pretože som nemal pocit, že som skutočne podporovaný a že ku mne pristupujú rovnako ako k ostatným. A pre mňa to je niečo, čo jednoducho nemôžem prijať,“ zdôveril sa Pierre Gasly.

Dôležité slová povedal Pierre aj o svojej motivácii. Jeho inšpiráciou bol známy šampión Formuly 1, Sebastian Vettel, ktorý v Red Bulle získal celkovo až štyri majstrovské tituly.

„Po skutočne dobrej sezóne s Toro Rosso mi v roku 2018 zavolal Helmut Marko, aby mi oznámil, že ma chcú v Red Bulle. Vyhrali toľko majstrovských titulov a Sebastian Vettel bol pre mňa ako dieťa veľkou inšpiráciou — vedel som, že raz chcem jazdiť ako on,“ zaspomínal si na svoje sny Gasly. „Splnil som si teda sen a bol som veľmi nadšený. Kiežby som vám mohol povedať, že to bolo presne to, čo som chcel a ako som si to predstavoval. Ale nebolo.“

Pred návratom do AlphaTauri sa Gasly ocitol v skutočne neľahkej situácii a po výkonoch v Red Bulle utrpel takisto jeho jazdecký kredit.

„Každý deň som siahal až na dno svojich síl a snažil som sa získať dobré výsledky pre tím, ale nedostal som všetko, čo som potreboval na to, aby som uspel. Keď som sa pokúsil ponúknuť riešenie, môj hlas nebol vypočutý alebo by trvalo týždne, kým by sa tie zmeny prejavili,“ konštatuje pilot, ktorý na rozdiel od Albona ten čas napokon nedostal. „Nech už bol ten dôvod akýkoľvek, nebolo mi súdené, aby som sa v tej sedačke usadil — proste to bolo odsúdené na neúspech.“

Viac svetla na príbeh Pierra Gaslyho, ktorý vyvrcholil víťazstvom na Veľkej cene Talianska 2020, vrhla aj séria Drive to Survive, ktorá podrobne zmonitorovala Francúzove problémy s materským tímom. Azda aj v súvislosti s jeho epizódou v Drive to Survive sa dnes rozhodol povedať viac o tom, ako to v Red Bulle fungovalo aj vo chvíľach, keď Christiana Hornera či Helmuta Marka nesnímali kamery.

„Nie som typ človeka, ktorý by rozohrával v médiách hry, pretože som Red Bullu skutočne vďačný za túto šancu, ako aj za všetko, čo pre mňa v mojej kariére urobili. Naozaj som. Ale môžem povedať svoj pohľad, svoju pravdu. To je všetko, to je pravda,“ tvrdí Gasly.

Možno si ešte na predmetný ročník spomeniete. Možno si spomeniete aj na to, ako vedenie Red Bullu ubezpečovalo, že Gasly dokončí celú sezónu v Red Bulle. O podporu ho po pretekoch v Maďarsku žiadal i Francúz, no napokon zostalo len pri prísľube.

„Po pretekoch v Budapešti som išiel na dovolenku. Ale predtým, ako som odišiel, som zavolal nášmu šéfovi tímu Christianovi Hornerovi, aby som sa ho opýtal, čo by som mohol robiť navyše cez pretekové víkendy, aby som sa zlepšil. A aby som zistil, či sa môže pozrieť bližšie na moju stranu garáže a zistiť, čo by sa dalo spraviť. Christian povedal, že urobí všetko, čo bude v jeho silách. A to bolo všetko,“ hovorí dnes už pilot tímu AlphaTauri.

„Helmut Marko mi potom zavolal počas mojej dovolenky v Španielsku a povedal: ‚Pošleme ťa späť do Toro Rosso výmenou za Alexa Albona. Neznamená to, že je to koniec tvojho príbehu u nás. Ale pri všetkom tom hurhaji v médiách si myslíme, že to bude najlepšie,‘“ zacitoval šéfa juniorského programu Red Bullu. „Tak to chodí. Taká je Formula 1.“

„Bol som smutný, nebudem vám klamať. Zlomilo ma to. Chcem sa stať majstrom sveta, nuž ktovie, kedy sa opäť ocitnem v tak dobrom aute? V tomto športe je veľmi, veľmi tvrdé spraviť krok vzad,“ priznáva Gasly, ktorému v rozhodujúcej chvíli pomohol jeho dobrý priateľ Anthoine Hubert.

Práve on ho vyzval k tomu, aby sa nevzdával. „Dokáž im, že sa mýlia,“ napísal mu. Gasly si vzal jeho slová k srdcu: „Môj smútok sa premenil na motiváciu. Vedel som, že v kalendári bolo ešte deväť veľkých cien. To bolo deväť príležitostí im dokázať, že spravili chybu. Deväť možností im ukázať, že sa zmýlili.“

Gaslymu sa napokon mnohých podarilo presvedčiť, no jeho priateľ Anthoine to sledoval už len z pretekárskeho neba.

Súvisiace články

Diskusia