logo F1online.sk

Tost neuverí, kým neuvidí: Inžinieri mi vravia, že auto je rýchlejšie ako vlani

AlphaTauri AT02
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala19. 2. 2021

Tím AlphaTauri, kedysi Toro Rosso, vlani zažil pod novým menom úspešný debut. A aspoň podľa inžinierov by rok 2021 mohol byť rovnako či možno ešte úspešnejší. Franz Tost má totižto od svojich inžinierov informácie, že auto je ešte rýchlejšie ako v minulom roku.

Podľa papierových predpokladov by ale nemalo, veď FIA vlani v lete pripravila sériu opatrení, ktoré majú za úlohu znížiť aerodynamický výkon monopostov. Snahy FIA sa sústredili najmä do oblasti podlahy.

Inžinieri predpokladajú, že počas roka sa tímy dotiahnu na vlaňajšie úrovne prítlaku a postupne ich aj prekonajú, no nečakalo sa, že k tomu dôjde už pred štartom ročníka. A neverí tomu ani šéf tímu Franz Tost.

“Ťažko sa teraz hodnotí, aké je auto skutočne dobré,” hovorí Franz Tost. “Inžinieri mi hovoria, že auto je rýchlejšie ako minulý rok, no ja tomu neverím. Chcem to vidieť na trati. Až tam časy na kolo ukážu, ako na tom skutočne je.”

“Naším cieľom je byť lepší a úspešnejší ako v minulej sezóne. Bude to ťažké, pretože v roku 2020 sme boli veľmi konkurencieschopní, ale vždy sa snažíme zlepšiť. Našou ambíciou je získať viac bodov ako minulý rok. A tiež chceme monopost, ktorý bude spoľahlivý, aby mohol Júki Cunoda stráviť v aute toľko času, koľko bude možné, a učil sa,” konštatuje Rakúšan, ktorý vedie Toro Rosso, resp. AlphaTauri už od jeho vzniku.

Na to, aký rýchly bude monopost s označením AT02, si musíme počkať na predsezónne testy a na úvodnú veľkú cenu. Tost dúfa, že v ňom Gasly s Cunodom budú môcť ponaháňať stred poľa, či dokonca ho predbehnúť.

“V roku 2020 bola Scuderia AlphaTauri tímom zo stredu poľa, úspešne sme bojovali proti stajniam ako McLaren, Renault a Racing Point, ale naším cieľom pre tento rok je byť konzistentne na čele tohto stredopoľového balíka a ešte sa zlepšovať,” načrtol plány tímu z Faenzy.

“Aby sme to dosiahli, musíme sa vyhnúť problémom so spoľahlivosťou a dokončiť všetky preteky na bodoch. Toto sa môže stať len v prípade, že nebudeme robiť žiadne chyby,” dodáva. “Preto musíme byť stopercentne koncentrovaní na našu prácu, jedny preteky za druhými, na trati i mimo nej, pretože naši súperi budú bojovať tvrdo.”

Súvisiace články