Allison o rozpočtovom strope: Výhodou bude rýchle auto už od začiatku
Čo prinesie rozpočtový strop? A prinesie vôbec niečo? Od nového roka vstúpili do platnosti nové rozpočtové pravidlá, ktorých praktická podoba je stále otázna. Jediným tímom, ktorý očividne optimalizoval svoje náklady, bolo Ferrari. Ostatní veľkí hráči, ktorí museli svoje náklady znížiť, toho o svojich krokoch veľa nepovedali.
Menej peňazí pre zamestnancov, menej peňazí na vývoj, menej peňazí na výrobu, menej peňazí na všetko. Presné informácie o výške rozpočtov v jednotlivých tímoch nemáme a FIA zrejme nemieni urobiť kráľovnú motoršportu viac transparentnou ani v ére rozpočtových stropov. Na rozdiel od veľkých zámorských líg, kde sú údaje o platoch verejne známe, zostávajú tajomstvá rozpočtov v F1 zahalené rúškom tajomstva.
„Rok 2021 je veľký pre celý náš šport,“ vyhlásil technický šéf Mercedesu James Allison. „Máme nové pravidlá, ktoré nútia veľké tímy, aby zrazili svoje rozpočty bližšie k tým, ktorými disponujú stajne zo stredu poľa.“
„Bola to pre nás veľmi zaujímavá zmena, pretože patríme k najväčším tímom. Museli sme prísť na to, ako môžeme zopakovať náš útok na majstrovský titul s omnoho menšími finančnými zdrojmi, než sme mali predtým. Je to veľká výzva a postaviť auto za týchto podmienok je len jednou z nich,“ hovorí Allison.
„Čo to znamená? Znamená to, že naše komponenty musia vydržať dlhšie, musíme ich postaviť lacnejšie a zároveň si udržať rovnakú úroveň výkonnosti, ako sme mali predtým. To všetko napriek faktu, že náš celkový rozpočet išiel dolu.“
„Celú sezónu musíme odjazdiť s množstvom otáznikov. Koľko budeme mať nehôd? Ako budú naše komponenty spoľahlivé? A koľko prostriedkov potrebujeme na ich opravu?“ vymenúva Allison novinky, na ktoré budú musieť v Mercedese dávať pozor.
„Najväčšou zbraňou v boji s týmito pravidlami bude auto, ktoré je rýchle už od začiatku sezóny. Udržať ho rýchle počas celého roka je lacnejšie,“ dodal anglický konštruktér.
- Značky
- James Allison
- Mercedes