logo F1online.skF1online.sk

Tost dúfa, že sa už partnerstvo Red Bullu a Renaultu neobnoví

Franz Tost, Christian Horner, Helmut Marko
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala8. 2. 2021

Šéf AlphaTauri Franz Tost nie je veľmi nadšený zo situácie, v ktorej sa Red Bull ocitol. Jeho osud je momentálne v rukách zvyšných výrobcov pohonných jednotiek, od ktorých rozhodnutí bude závisieť, či červení býci zostanú pri motoroch od Hondy alebo budú musieť obnoviť spoluprácu s Renaultom. Práve nej sa Tost bojí.

Budúcnosť Red Bullu stojí a padá na plánovanom štvrtkovom hlasovaní o zmrazení pohonných jednotiek. Rakúsko-britský tím nevyhnutne potrebuje, aby sa našiel dostatočný počet hlasov a tento návrh prešiel.

Red Bull totižto nemá na výber. Ak návrh neprejde, tak bude mať len dve, resp. tri možnosti. Buď si sám potiahne vývoj pohonnej jednotky od Hondy, čo pôsobí absolútne nereálne, alebo sa podriadi a do svojich monopostov osadí motor od Renaultu, alebo šokujúco Formulu 1 opustí. Vďaka Concordskej dohode môže ohlásiť svoj odchod do konca marca.

Ani jedna z týchto možností nie je ideálna, no najschodnejšie predsa len vyzerá obnovenie spolupráce s Renaultom, hoci Franzovi Tostovi sa pri tejto myšlienke ježia zostávajúce vlasy na hlave.

“Renault má vlastný továrenský tím,” analyzuje situáciu Franz Tost pre motorsport-magazin.com. “Len ťažko si viem predstaviť, že by sme my dostali pohonnú jednotku, s ktorou by sme boli v pretekoch úspešne konkurencieschopní.”

“Treba rátať s tým, že Red Bull a Mateschitz (majiteľ Red Bullu, pozn. red.) majú iné požiadavky. Chcú bojovať o titul majstra sveta, na čo potrebujú vhodnú pohonnú jednotku,” zhodnotil 65-ročný Rakúšan.

Ďalší problém je, že Red Bull je na rozdiel od ostatných pod časovým tlakom, veď kým v prípade ostatných pôjde “len” o zmenu v plánoch ohľadom načasovania nasadenia vylepšení, červeným býkom ide o to, akú pohonnú jednotku vôbec vložiť do monopostu a akým smerom vyvíjať šasi.

Ak by sa vo štvrtok vec z nejakého dôvodu nerozhodla, družiny pod Christianom Hornerom a Franzom Tostom by čakalo ťažké obdobie. Z vyhlásení jednotlivých predstaviteľov sa však zdá, že prejsť by to mohlo. Mercedes, Renault aj Ferrari súhlasia s tým, aby sa motory zmrazili a peniaze sa ušetrili. Alebo aspoň tak to zaznieva v médiách.

Tost im však veľmi neverí. “Toto je taká štandardná hra tých výrobcov, ktorí sú vpredu. Aj keď neustále opakujú, že so všetkým súhlasia, tak v skutočnosti s tým nesúhlasia a len tým zdržujú.”

Súvisiace články

Diskusia