logo F1online.skF1online.sk

Chýb sa nebojím, hlási Cunoda. Nadviaže na úspechy z nižších sérií?

Juki Cunoda
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala3. 2. 2021

Júki Cunoda bude v tomto roku najmladším pilotom v štartovom poli. Podarilo sa mu to vďaka jeho schopnosti veľmi rýchlo sa učiť a aklimatizovať na nové prostredie. V tom chce pokračovať aj vo Formule 1, no zároveň si uvedomuje, že na tejto ceste bude — ako každý — aj on robiť chyby. Tých sa však nebojí.

Japonsko vyslalo do Formuly 1 obrovský talent. Cunoda ho ukázal už v juniorských kategóriách, keď sa z Formuly 4 vyšplhal až do efjednotky v priebehu troch rokov. Pre porovnanie, Mick Schumacher potreboval na každom leveli juniorského rebríčka až dve sezóny.

Júki Cunoda v rozhovore pre oficiálny web AlphaTauri hovorí, že ako prvý pilot vo Formule 1, ktorý sa narodil po roku 2000, väčší tlak necíti. “Nie, ani nie. Toto bude moja nováčikovská sezóna a ja na to budem hneď od začiatku tlačiť, aby som sa autu prispôsobil najlepšie, ako to len bude možné. Avšak, nemám strach z chýb. Samozrejme, že sa ich pokúsim minimalizovať, ale na začiatku sa im nedá vyhnúť. Som si však istý, že sa zo svojich chýb viem poučiť, čo som ukázal aj vlani vo Formule 2.”

“Som naozaj šťastný, že mám podporu japonských fanúšikov. Som hrdý na to, že po Kamuim Kobajašim som prvým japonským pretekárom na štartovom rošte. A pokiaľ ide o tlak, tak ten na seba vyvíjam aj sám, takže v tomto smere sa pre mňa nič nemení. Chcem na seba zatlačiť, aby som uspel,” hovorí 20-ročný rodák zo Sagamihary.

Cunoda sa minulý týždeň zúčastnil dvojdňových testov v Imole, kde jazdil s dva roky starým monopostom AlphaTauri, resp. Toro Rosso. Takýto test bude preňho cenný a môže mu pomôcť, veď už vlani ukázal, že mu stačí len málo na to, aby dosiahol výrazný progres.

“Vlani som zažil sezónu, počas ktorej som spravil veľké pokroky vo všetkých oblastiach mojej práce,” rekapituluje Cunoda. “V prvom rade po stránke jazdenia, ale tiež môjho prístupu k pretekaniu a jeho mentálneho a psychologického aspektu. Myslím si, že som sa vo Formule 2 výrazne zlepšil. Bola to veľmi úspešná sezóna, jedna z najlepších v mojej kariére.”

Japonec čelil i kritike, že nie je dostatočne konzistentný — netreba však zabudnúť na to, že to bola jeho nováčikovská sezóna. V každom prípade tento nedostatok i on sám odhalil. “Už na začiatku sezóny som mal dobrú rýchlosť a vedel som zviesť súboje aj so silnými súpermi, ale až do polovice ročníka mi chýbala konzistentnosť. Kvôli tomu som v pretekoch v úvode nedokázal pozbierať body.”

“V polovici som začal pracovať s mentálnym koučom a veľa sme sa rozprávali o mojom pretekaní, o tom, ako sa pripravujem na preteky, o mojom prístupe počas nich a tiež o iných faktoroch. Výsledkom bolo to, že som sa mentálne zlepšil.”

“Na konci sezóny som na tom ešte nebol tak, ako by som chcel, ale v porovnaní so začiatkom sezóny som sa zlepšil. Rovnako sa zlepšovali moje výsledky na trati,” konštatuje Cunoda.

Okrem zlepšení po mentálnej stránke sa mu podarilo pokročiť aj technicky. “Na začiatku minulého roka — napríklad počas testov juniorov — som mal v porovnaní s mojimi kolegami problémy s manažmentom pneumatík, no tvrdo sme s tímom pracovali, sledovali preteky z predchádzajúcich sezón a učili sa, ako to zvládať lepšie.”

“Tvrdá práca sa vyplatila, veď na konci roka som dostal ocenenie Pirelli, ktoré poukázalo na to, aký som spravil pokrok. Viem, že spraviť ďalší krok v mojej kariére nebude ľahké, ale ja sa ho už neviem dočkať,” dodal pripravený Cunoda.

Cunoda testuje aj tento týždeň, tím sa presunul do Misana:

Súvisiace články

Diskusia