logo F1online.sk

Wolff o aktuálnej situácii v továrni: Akoby u nás niekto rozsypal lego

Mercedes, ilustračné, nosy
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala2. 2. 2021

Ani skorší útlm vývoja minuloročného monopostu, ani na dvere klopajúce revolučné pravidlá pre rok 2022 Mercedesu práce na tohtoročnom aute neskrátili. A strieborné šípy nemajú v pláne práce na aute s označením W12 odfláknuť. Toto Wolff tvrdí, že v továrni sa na ňom horúčkovito pracuje.

Tímy stoja pred dilemou. Musia sa rozhodnúť, koľko zo svojich zdrojov investujú do vývoja aktuálneho auta a koľko do toho budúcoročného. Stajne na chvoste štartového poľa už v tomto roku nemajú čo stratiť, a tak je pre nich ľahšie orientovať sa na ten ďalší. Stred poľa to už také jednoduché nebude mať, opäť sa tu totižto očakáva veľmi tesný súboj.

Nuž a na samotnom čele máme Mercedes, ktorý by si po vlaňajších výkonoch azda aj mohol povedať, že sa s vývojom W12-tky až tak strašne namáhať nebude.

Podľa slov Tota Wolffa však tomu v továrni nič nenaznačuje; na aute sa bude pracovať do poslednej chvíle. “Naše auto má ešte ďaleko od toho, aby bolo hotové,” povedal pre RTL. “Do posledných chvíľ pred prvou skúškou ani nebude pripravené — povedzme, že 48 hodín pred ňou. Momentálne sa na aute ani nie je na čo pozerať.”

“Teraz to vyzerá tak, akoby niekto po továrni rozsypal plnú škatuľu lega. Je však ohromujúce, ako všetky tie kúsky skladačky začnú do seba zapadať, ako sa budeme blížiť k tomu momentu 48 hodín pred jeho vyskúšaním,” komentuje šéf tímu.

Šasi sa počas zimy veľmi meniť nebude, vývoj v tejto oblasti je priškrtený, no aerodynamici majú stále pole pôsobnosti voľné. Ich hlavnou úlohou bude čo najlepšie nahradiť stratený prítlak, o ktorý tímy prišli kvôli zmenám v podlahách monopostov.

Autá by tak mali byť o čosi pomalšie ako tie minuloročné. Technický riaditeľ Mercedesu James Allison dôvodom rozumie. “Najťažšie pre nás bude zareagovať na aerodynamické zmeny pre rok 2021.”

“Objavili sa totižto obavy, že keby sme nezasiahli do vývoja aerodynamiky, tak by výkon neustále rástol, ako to bolo už v niekoľkých sezónach za sebou. Nakoniec by sa dostal na takú úroveň, že by autá jednoducho zašli až za hranicu toho, čo zvládajú pneumatiky, ba možno za hranicu [bezpečnosti] okruhov.”

“Bolo nutné týmto autám trochu pristrihnúť krídla, aby sme do sezóny 2021 mohli vstúpiť s rovnakým mechanickým balíkom, aký bol vyvinutý pre rok 2020. Zároveň si môžeme byť istí tým, že výkony áut budú zodpovedať ich fyzickému základu, na ktorom boli postavené,” doplnil.

Súvisiace články