logo F1online.sk

Podľa Tosta má AlphaTauri za sebou najlepší ročník, prekonal i sezónu 2008

Daniil Kvjat
© Twitter/AlphaTauri
Milan Kubala
Milan Kubala10. 1. 2021

Dvanásť rokov čakalo Toro Rosso, resp. AlphaTauri na svoje historicky druhé víťazstvo, no napokon prišlo. Zhodou okolností to bolo opäť v Monze, keď pilot béčkovej stajne Red Bullu zodvihol nad hlavu víťaznú trofej. Kým v roku 2008 sa radovala vychádzajúca hviezda Sebastian Vettel, v roku 2020 takto potešil Francúzsko Pierre Gasly. Franz Tost považuje tieto dva ročníky za najlepšie v dejinách zoskupenia s tým, že celkovo najlepší bol pandémiou poznačený rok 2020.

“Rok 2008, áno, to bolo fantastické víťazstvo so Sebastianom v Monze, ale nemali sme toľko dobrých umiestnení ako tento rok,” načal rozhovor s reportérmi Autosportu Franz Tost, jediný šéf Toro Rosso a AlphaTauri v histórii tohto tímu.

Aj vďaka Vettelovmu víťazstvu sa Toro Rosso v roku 2008 podaril husársky kúsok; v konštruktérskom šampionáte dokonca predbehlo materský tím, rozdiel medzi nimi bolo práve víťazných desať bodov.

Vettel v sezóne 2008 na pódium už nevystúpil, ale získal ďalšie jedno štvrté a tri piate miesta. V bodovanej osmičke sa okrem toho ocitol na ďalších štyroch veľkých cenách.

“Tento rok to nebolo len o víťazstve v Monze,” pokračuje Tost, ktorý začal s výpočtom úspechov: “Mali sme plno dobrých pretekov, štvrté miesto v Imole, piate miesto v Portimau. Šieste miesto sme si odniesli z Bahrajnu a Nemecka, siedme z Rakúska, Veľkej Británie a Mugella (a Sachíru, pozn. red.).”

“Neboli to len jedny vzrušujúce preteky. Mali sme veľa dobrých výsledkov, čo nás posunulo oveľa ďalej, než kam sme sa dostali v roku 2008,” pochvaľuje si sezónu 2020. Jedno sa musí nechať; AlphaTauri v tomto roku nebodovala len dvakrát.

Podľa Tosta za to stajňa vďačí neúnavnej práci inžinierov v továrni ako aj Pierrovi Gaslymu, ktorý po neúspechu v Red Bulle nabral druhý dych. “Náš konštrukčný tím a výroba vo Faenze fungovala naozaj dobre, zoceľujeme sa. V každom smere silnieme a silnieme — procedúry, stránka disciplíny, dobre sme pracovali aj na trati. Ľudia chcú ísť vyššie.”

“Momentálne máme dvoch naozaj dobrých jazdcov, Pierre sa výrazne zlepšil. Vyšplhal sa na naozaj vysoký level, vďaka tomu sme mohli uspieť. Musím tiež povedať, že auto fungovalo od samého začiatku. Aerodynamické vylepšenia nám, našťastie, dali výhodu a posunuli nás vpred. Keď sa toto všetko spojilo, začali sme zbierať ovocie,” doplnil 64-ročný Rakúšan.

Súvisiace články