logo F1online.sk

Leclerc priznal sklamanie, dúfal v lepší výsledok

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 12. 2020

Pre Ferrari to na začiatku víkendu nevyzeralo veľmi nádejne, tím sa však postupom času zlepšoval, aby na konci soboty opäť spadol. Scuderia už nefiguruje v žiadnom významnom boji o pozície v celkovom hodnotení, no v garáži je po kvalifikácii cítiť pachuť sklamania.

Ferrari chce mať túto sezónu skrátka už za sebou. Zástavníkom tímu bol aj tento víkend Charles Leclerc, ktorý počas soboty ukázal niekoľko pekných zábleskov svojej skvelej kvalifikačnej formy v tomto roku. V Q1 sa napríklad umiestnil na treťom mieste a zajazdil svoje osobné maximum (1:35.881s) a z Q2 postúpil na stredne tvrdej sade gúm, čo bolo takisto dôležité. V Q3 sa však s prepadom teplôt prepadli i Charlesove časy. Výsledný 1:36.065s stačil len na deviate miesto, ak k tomu prirátame penalizáciu z Veľkej ceny Sachíru, odštartuje Monačan do zajtrajších pretekov až z dvanásteho miesta.

„Som trochu sklamaný, pretože som si želal, aby sa nám v Q3 podarilo niečo lepšie, než čo sa nám podarilo,“ hovorí Leclerc. „V Q3 sme sa z nejakého dôvodu oveľa viac trápili pokiaľ ide o to, dostať pneumatiky do správnej teploty. Potrebujeme pochopiť, prečo tomu tak bolo. Som však spokojný s tým, že sa mi podarilo postúpiť do Q3 na stredne tvrdých pneumatikách.“

„Problém bol v tom udržať gumy v správnej teplote až do konca rýchleho kola. V poslednom sektore sa už prehrievali, čo nás stálo trochu času,“ vysvetlil Leclerc.

Ferrari mohlo v nedeľných pretekoch ťažiť zo skutočnosti, že odštartuje na stredne tvrdej zmesi, čo je určite výhodné. Kvôli trestu sa však Leclerc prepadne až za oba Renaulty, ktoré si do pretekov budú môcť stratégiu zvoliť a istotne nasadia na štart mediumky.

„Nemyslím, že je to až také zlé štartovať za Renaultami, pretože by sme si aj tak zvolili stredne tvrdé zmesi, ak by sme mali slobodnú voľbu. Našťastie nám to v Q2 vyšlo, vďaka čomu môžeme štartovať na preferovanej sade,“ povedal Leclerc.

„Začínať na softoch by bolo oveľa zložitejšie, pretože by sme síce mali výhodu, ale len v prvých dvoch kolách. Potom rýchlo degradujú a spomaľujú,“ dodal.