logo F1online.sk

Bude sa viac predbiehať? Okruh v Abú Zabí čakajú zmeny

Yas Marina, Abú Zabí
© Twitter/F1
Milan Kubala
Milan Kubala21. 6. 2021

Napínavá sezóna si zaslúži i napínavý záver. Táto sezóna napínavá veru je, a šanca, že bude mať aj podobne atraktívny záver, sa po dnešku zvýši. Okruh v Abú Zabí, ktorý sa na stupnici obľúbenosti medzi fanúšikmi pohybuje niekde na bode mrazu, totižto čakajú zmeny v konfigurácii.

Okruh Yas Marina z dielne dvorného dizajnéra Hermanna Tilkeho sa len málokedy postaral o preteky, na ktoré by sa ešte dlho spomínalo. Piloti preto už roky volali po zásahu vedenia Formuly 1, ktoré podľa nich malo zatlačiť na majiteľov okruhu a tí mali svoju trať oživiť.

Dnes výkonný riaditeľ spoločnosti, ktorá usporadúva veľkú cenu, Saif Rašíd Al-Noaimi, pre motorsport.com vysvetlil, že sa tak stane už toto leto. “Zaoberali sme sa tým, ako zlepšiť pretekanie na trati. Vypočuli sme si divákov, fanúšikov, jazdcov, F1 a FIA a pracovali sme na úpravách, vzrušujúcich úpravách konfigurácie trate pre tento rok.”

“Okruh budeme modifikovať počas tohto leta ešte pred tohtoročnou Veľkou cenou Abú Zabí,” prezradil zástupca okruhu. Preteky sa podľa aktuálneho kalendára majú uskutočniť 12. decembra. “Cieľom je vytvoriť viac príležitostí na pretekanie koleso na koleso.”

“Chceme vytvoriť viac príležitostí na predbiehanie a tiež vytvoriť trať, ktorá bude rýchlejšie plynúť — s ohľadom na aktuálne pravidlá monopostov. Teším sa na to, že uvidíme viac predbiehania a akcie. Snáď sa o šampionáte bude rozhodovať až na cieľovej páske a bude sa rozhodovať tu,” nádejá sa Al-Noaimi.

Podľa Al-Noaimiho slov sa už čoskoro dozvieme viac o tom, ako bude vynovený okruh vyzerať. Portál racefans.net však tvrdí, že sa už dostal k informáciám, čo sa bude meniť.

Dlho sa navrhovalo, aby sa odstránila napríklad pomalá šikana pozostávajúca zo zákrut 4 a 5, ktorá má spolu s zákrutou 6 tendenciu roztiahnuť štartové pole pred dlhou rovinkou, na ktorej sa nepredbieha tak, ako by sa mohlo. Problémy však robila skutočnosť, že po jej odstránení by monoposty vchádzali do šiestej zákruty príliš rýchlo, kde by nebola dostatočne veľká výbehová zóna. Hneď za ňou je totižto tribúna.

Podľa spomínaného zdroja preto dôjde k odstráneniu zákrut 4, 5 a 6 a nahradí ju jediná ľavotočivá zákruta, do ktorej sa bude brzdiť o čosi skôr, no ktorá pilotov privedie rovno na rovinku s DRS.

Rozlúčime sa tiež so zákrutami 11, 12, 13 a 14 na konci nadväzujúcej rovinky. Aj tieto zákruty nahradí jediná ľavotočivá, ktorá bude dokonca mierne naklonená smerom dovnútra.