logo F1online.skF1online.sk

V druhom tréningu si Norris a Leclerc vymenili pozície, Red Bull sa prepadol

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 14:55

Tesný súboj medzi Ferrari a McLarenom pokračoval aj v druhom tréningu. Lando Norris a Charles Leclerc si však tentoraz na čele vymenili pozície. Zatiaľ čo Norris za svetla ťahal za kratší koniec, po zotmení našiel o 0,058 sekundy viac ako jeho hlavný súper.

V druhom tréningu už na to začali jazdci viac tlačiť, čo sa odrazilo aj na množstve dotykov s bariérami. Odolnosť svojho auta testoval aj Lando Norris na výjazde z tretej zákruty, no náraz nebol dostatočne tvrdý na to, aby utrpel poškodenie.

Norris tak po tréningu môže spokojne analyzovať časy a zisťovať, kde by ešte mohol vylepšiť svoje kolo 1:30,727, ktorým predbehol Charlesa Leclerca o menej než šesť stotín. O monoposte Ferrari v Monačanových rukách hovoril bývalý pretekár Anthony Davidson ako o víťaznom. Zdá sa, že by sa mu v sobotu mohlo podariť ukoristiť pole position.

Carlos Sainz skončil tretí, ale s výrazným mankom. Párkrát sme ho videli aj vo výbehovej zóne. Španielove problémy s brzdami sa totiž vrátili a zdá sa, že sa ich ešte nepodarilo celkom odstrániť. Ferrari však môže byť celkom spokojné.

To sa nedá povedať o Red Bulle, ktorý bol pomalší dokonca aj ako jeho vlastná juniorská stajňa. Zatiaľ čo Júki Cunoda skončil štvrtý a Daniel Ricciardo šiesty, piloti červených býkov márne hľadali pôdu pod nohami.

Sergio Pérez nestačil ani na Georgea Russella a zajazdil ôsmy najlepší čas po množstve problémov. Vo vysielačke menoval jednu slabinu auta za druhou: nedostatok priľnavosti na prednej náprave v apexe zákruty, nedostatočná rotácia auta, problémy s trakciou. Max Verstappen sa na balans auta nesťažoval. S vyvážením podľa vlastných slov nemal problém, len nedokázal nájsť dostatok priľnavosti. Aj preto ho evidujeme až na pätnástom mieste.

Alex Albon s novými prednými závesmi sa dostal do najlepšej desiatky a párkrát sme ho videli aj veľmi vysoko. Jeho tímový kolega Franco Colapinto jazdí so starou špecifikáciou a pomaly spoznáva, ako sa v prvej polovici roka cítil Logan Sargeant.

Prvú desiatku uzavrel Nico Hülkenberg pred ďalším jazdcom v problémoch. Lewis Hamilton nemal trakciu a grip na zadnej náprave, ale zato neskôr veľkú nedotáčavosť. Keď mu inžinier po kvalifikačnej simulácii povedal, že je jedenásty, sklamane vyhlásil: “To je neuveriteľné…” Nevydarený deň Mercedesu ešte stihol zavŕšiť George Russell, ktorý nezvládol prejazd ôsmou zákrutou a svoje auto zapichol do bariéry tri minúty pred šachovnicovou vlajkou.

2. tréning - VC Singapuru 2024

logo Ferrari
Charles Leclerc
logo McLaren
Lando Norris
logo Ferrari
Carlos Sainz
PilotTímČasStrataKolá
1.
Lando Norris
McLaren1:30,72727
2.
Charles Leclerc
Ferrari1:30,785+0,05828
3.
Carlos Sainz
Ferrari1:31,356+0,62927
4.
Júki Cunoda
RB1:31,468+0,74128
5.
Oscar Piastri
McLaren1:31,474+0,74727
6.
Daniel Ricciardo
RB1:31,478+0,75126
7.
George Russell
Mercedes1:31,488+0,76125
8.
Sergio Pérez
Red Bull1:31,598+0,87125
9.
Alex Albon
Williams1:31,650+0,92326
10.
Nico Hülkenberg
Haas1:31,667+0,94026
11.
Lewis Hamilton
Mercedes1:31,709+0,98224
12.
Fernando Alonso
Aston Martin1:31,750+1,02325
13.
Kevin Magnussen
Haas1:31,793+1,06626
14.
Lance Stroll
Aston Martin1:31,957+1,23025
15.
Max Verstappen
Red Bull1:32,021+1,29424
16.
Franco Colapinto
Williams1:32,057+1,33026
17.
Esteban Ocon
Alpine1:32,119+1,39227
18.
Pierre Gasly
Alpine1:32,222+1,49527
19.
Kuan-jü Čou
Stake1:32,359+1,63226
20.
Valtteri Bottas
Stake1:32,786+2,05926

Live

Súvisiace články

Diskusia