V prvom tréningu rozhodlo menej než osem stotín, na čele skončil Leclerc
Prvý tréning na Veľkú cenu Singapuru sa niesol v prekvapivo pokojnom duchu. Nevideli sme toľko jazdeckých chýb ako pred týždňom v Baku a ani žiadne prerušenie jázd. Tímy sa mohli v pokoji venovať prípravám na kvalifikáciu a preteky. Najlepšie sa to podarilo Charlesovi Leclercovi, ktorého kolo 1:31,763 nikto neprekonal.
Vedenie Ferrari už pred letnou prestávkou avizovalo, že okrem Monzy by mal monopostu SF-24 vyhovovať aj Singapur. Zatiaľ sa to napĺňa. Charles Leclerc svoj najlepší čas neustále vylepšoval a Landa Norrisa dokázal preskočiť na pneumatikách, ktoré mali za sebou už dve ostré kolá. Ferrari tak má ešte pomerne veľkú rezervu.
Druhé miesto obsadil Lando Norris. Jeho jazdy prebiehali pomerne hladko. Nevideli sme žiadne vážne sťažnosti na vyváženie auta ani rozhorčené vysielačky. Taký spokojný však už nemohol byť Oscar Piastri, ktorý vynechal úvodnú časť programu. Počas tréningových pitstopov sa objavil problém s maticou ľavého zadného kolesa, a mechanici museli hľadať príčinu, aby sa nič také nezopakovalo napríklad v kvalifikácii či v pretekoch.
Dobrú formu Ferrari potvrdil tretí Carlos Sainz so stratou takmer dvoch desatín sekundy. Spokojný však nebol. Na konci tréningu svojmu tímu vo vysielačke vysvetľoval, že bude treba vyriešiť problémy s brzdami — na volante mal istý údaj o brzdnom balanse, ale podľa Španiela nezodpovedal jeho pocitom v kokpite.
Max Verstappen skončil štvrtý už so stratou troch desatín. Okrem sťažností na nedotáčavosť monopostu sme vo vysielačke zachytili, že jeho pneumatiky sa v priebehu kola začínali prehrievať. To by však po zotmení nemusel byť až taký problém; teploty trate majú poklesnúť.
Piata a siedma priečka sa ušla jazdcom zo stajne Racing Bulls, ktorá zatiaľ prezentuje prekvapivo dobrú formu. Uvidíme však, či Cunodovi s Ricciardom bude stačiť dych aj večer, keď sa zmenia podmienky.
V prvej desiatke sme videli aj Alexa Albona, ktorého tím v piatok testuje nové predné zavesenie, ale aj Fernanda Alonsa a Estebana Ocona.
Lewis Hamilton skončil až dvanásty. Už počas VC Azerbajdžanu mal problémy s nastavením plynového pedála, ktorý bol oveľa citlivejší ako v prípade Georgea Russella. V prvom tréningu sa tieto problémy vrátili. Zadné kolesá sa mu pretáčali aj napriek tomu, že s plynom pracoval čo najjemnejšie, ako len vedel.
1. tréning - VC Singapuru 2024
Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:31,763 | 26 | |
2. | Lando Norris | McLaren | 1:31,839 | +0,076 | 25 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:31,952 | +0,189 | 27 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | 1:32,097 | +0,334 | 22 |
5. | Júki Cunoda | RB | 1:32,263 | +0,500 | 26 |
6. | Oscar Piastri | McLaren | 1:32,369 | +0,606 | 25 |
7. | Daniel Ricciardo | RB | 1:32,375 | +0,612 | 21 |
8. | Alex Albon | Williams | 1:32,451 | +0,688 | 25 |
9. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:32,610 | +0,847 | 26 |
10. | Esteban Ocon | Alpine | 1:32,615 | +0,852 | 27 |
11. | Franco Colapinto | Williams | 1:32,618 | +0,855 | 25 |
12. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:32,679 | +0,916 | 24 |
13. | Pierre Gasly | Alpine | 1:32,694 | +0,931 | 27 |
14. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:32,767 | +1,004 | 22 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:32,778 | +1,015 | 21 |
16. | George Russell | Mercedes | 1:33,334 | +1,571 | 25 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | 1:33,377 | +1,614 | 21 |
18. | Valtteri Bottas | Stake | 1:33,485 | +1,722 | 25 |
19. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:33,585 | +1,822 | 24 |
20. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:33,797 | +2,034 | 24 |
Live
- Značky
- VC Singapuru 2024