logo F1online.skF1online.sk

V prvom tréningu rozhodlo menej než osem stotín, na čele skončil Leclerc

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala20. 9. 2024

Prvý tréning na Veľkú cenu Singapuru sa niesol v prekvapivo pokojnom duchu. Nevideli sme toľko jazdeckých chýb ako pred týždňom v Baku a ani žiadne prerušenie jázd. Tímy sa mohli v pokoji venovať prípravám na kvalifikáciu a preteky. Najlepšie sa to podarilo Charlesovi Leclercovi, ktorého kolo 1:31,763 nikto neprekonal.

Vedenie Ferrari už pred letnou prestávkou avizovalo, že okrem Monzy by mal monopostu SF-24 vyhovovať aj Singapur. Zatiaľ sa to napĺňa. Charles Leclerc svoj najlepší čas neustále vylepšoval a Landa Norrisa dokázal preskočiť na pneumatikách, ktoré mali za sebou už dve ostré kolá. Ferrari tak má ešte pomerne veľkú rezervu.

Druhé miesto obsadil Lando Norris. Jeho jazdy prebiehali pomerne hladko. Nevideli sme žiadne vážne sťažnosti na vyváženie auta ani rozhorčené vysielačky. Taký spokojný však už nemohol byť Oscar Piastri, ktorý vynechal úvodnú časť programu. Počas tréningových pitstopov sa objavil problém s maticou ľavého zadného kolesa, a mechanici museli hľadať príčinu, aby sa nič také nezopakovalo napríklad v kvalifikácii či v pretekoch.

Dobrú formu Ferrari potvrdil tretí Carlos Sainz so stratou takmer dvoch desatín sekundy. Spokojný však nebol. Na konci tréningu svojmu tímu vo vysielačke vysvetľoval, že bude treba vyriešiť problémy s brzdami — na volante mal istý údaj o brzdnom balanse, ale podľa Španiela nezodpovedal jeho pocitom v kokpite.

Max Verstappen skončil štvrtý už so stratou troch desatín. Okrem sťažností na nedotáčavosť monopostu sme vo vysielačke zachytili, že jeho pneumatiky sa v priebehu kola začínali prehrievať. To by však po zotmení nemusel byť až taký problém; teploty trate majú poklesnúť.

Piata a siedma priečka sa ušla jazdcom zo stajne Racing Bulls, ktorá zatiaľ prezentuje prekvapivo dobrú formu. Uvidíme však, či Cunodovi s Ricciardom bude stačiť dych aj večer, keď sa zmenia podmienky.

V prvej desiatke sme videli aj Alexa Albona, ktorého tím v piatok testuje nové predné zavesenie, ale aj Fernanda Alonsa a Estebana Ocona.

Lewis Hamilton skončil až dvanásty. Už počas VC Azerbajdžanu mal problémy s nastavením plynového pedála, ktorý bol oveľa citlivejší ako v prípade Georgea Russella. V prvom tréningu sa tieto problémy vrátili. Zadné kolesá sa mu pretáčali aj napriek tomu, že s plynom pracoval čo najjemnejšie, ako len vedel.

1. tréning - VC Singapuru 2024

logo McLaren
Lando Norris
logo Ferrari
Charles Leclerc
logo Ferrari
Carlos Sainz
PilotTímČasStrataKolá
1.
Charles Leclerc
Ferrari1:31,76326
2.
Lando Norris
McLaren1:31,839+0,07625
3.
Carlos Sainz
Ferrari1:31,952+0,18927
4.
Max Verstappen
Red Bull1:32,097+0,33422
5.
Júki Cunoda
RB1:32,263+0,50026
6.
Oscar Piastri
McLaren1:32,369+0,60625
7.
Daniel Ricciardo
RB1:32,375+0,61221
8.
Alex Albon
Williams1:32,451+0,68825
9.
Fernando Alonso
Aston Martin1:32,610+0,84726
10.
Esteban Ocon
Alpine1:32,615+0,85227
11.
Franco Colapinto
Williams1:32,618+0,85525
12.
Lewis Hamilton
Mercedes1:32,679+0,91624
13.
Pierre Gasly
Alpine1:32,694+0,93127
14.
Sergio Pérez
Red Bull1:32,767+1,00422
15.
Lance Stroll
Aston Martin1:32,778+1,01521
16.
George Russell
Mercedes1:33,334+1,57125
17.
Kevin Magnussen
Haas1:33,377+1,61421
18.
Valtteri Bottas
Stake1:33,485+1,72225
19.
Kuan-jü Čou
Stake1:33,585+1,82224
20.
Nico Hülkenberg
Haas1:33,797+2,03424

Live

Súvisiace články

Diskusia