logo F1online.skF1online.sk

Tretí tréning ovládol Mercedes, Ferrari zaujalo časmi na starých pneumatikách

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 8. 2024

Tretí tréning na Veľkú cenu Talianska nám priniesol niekoľko zaujímavých indícií. Môžeme byť radi, že kvalifikácia nás čaká už asi o dve hodiny, pretože to vyzerá viac ako napínavo. V záverečných šesťdesiatich minútach rozhodne zaujala rýchlosť Ferrari a Mercedesov. Naopak, Red Bull sa možno vrátil k forme z Holandska.

Prvých tridsať minút sa nám toho na trati veľa nedialo. Vtedy sme ešte netušili, že jazdu pilotov Ferrari na prvej sade mäkkých pneumatík – odjazdili na nej vyše desať kôl – budeme považovať za najzaujímavejšiu epizódku tretieho tréningu.

Piloti Scuderie mali pozvoľný štart a Carlos Sainz po prvom pokuse na čerstvých softoch zaostával o viac ako sekundu. Španielsky pretekár sa však svojím tretím pokusom katapultoval priamo do čela. Jeho tímový kolega Charles Leclerc ho neskôr prekonal na viac ako desať kôl starých softoch. Tento výkon spôsobil v komentátorskej kabíne televízie Sky nejedno zdvihnuté obočie.

Súperi však mali stále dostatok času na reakciu. Red Bully, McLareny a Mercedesy sa v záverečnej štvrťhodine vydali na trať na druhej sade čerstvých mäkkých pneumatík. Výkon Leclerca však prekonali len Lewis Hamilton a George Russell a aj tí to dokázali len s malým náskokom.

Ferraristi následne taktiež obuli čerstvé softy, ale zdalo sa, že viac času venovali nácviku jazdy v zákryte než rýchlym pokusom. Na čele tak zostali až do konca tretieho tréningu Lewis Hamilton a George Russell. Charles Leclerc (s výkonom na opotrebovaných pneumatikách) si udržal tretie miesto.

Zaujímavý bol opäť pohľad do kuchyne Red Bullu. Max Verstappen sa sťažoval, že „auto v pomalých a stredne rýchlych zákrutách nezatáča“ a nechýbalo ani tradičné neveriacke krútenie hlavou v kokpite po prejazde cieľom. Pred zvyškom víkendu sme tak dostali ďalšie korenie, ale toto všetko môže byť už o pár hodín zabudnuté.

Nepríjemné problémy má tím Haas, ktorý mal v samom závere technické problémy. Kevin Magnussen na horúčkovité naliehanie jeho inžiniera odstavil monopost v nájazde do zákruty Ascari a z útrob jeho auta nevychádzali veľmi zdravé zvuky.

Rozuzlenie celej tejto zápletky nás čaká v nasledujúcich hodinách. Kvalifikácia je v Monze veľmi dôležitá a začne o 16:00.

FOM

Live

Súvisiace články

Diskusia