Piastriho zaskočil Stroll: Jazdil, akoby bol prvýkrát na motokárach
Oscar Piastri musel v poslednom stinte začať stíhaciu jazdu, aby sa dotiahol na Charlesa Leclerca. Cestou však stretol viacero jazdcov o kolo pozadu, z ktorých jeden mu vôbec nepomohol. Austrálčan menuje Lanca Strolla, ktorý vraj pôsobil dojmom, že ani nevie, čo má robiť.
Carlos Sainz si svoju úlohu splnil. Jeho obrana stála Oscara Piastriho približne dve sekundy, ktoré nakoniec McLarenu chýbali. Piastri dorazil do cieľa so stratou 2,6 sekundy, no aj zvyšné desatiny vraj mohol ľahko nájsť, keby sa štatisti na konci štartového poľa správali tak, ako sa od nich očakáva.
“V podstate hneď som sa spýtal, aké časy musím jazdiť, aby som sa dotiahol na Charlesa,” opisoval svoj posledný stint Oscar Piastri. “To potrebné tempo sa v podstate zhodovalo s mojou rýchlosťou v posledných pár kolách. V tej chvíli som to videl dosť optimisticky.”
“Dosť veľa času som stratil za Carlosom. Potom sa objavil Stroll, ktorý jazdil, akoby bol prvýkrát na motokárach. Neviem, čo sa mu preháňalo hlavou, keď zbadal modrú vlajku, no stálo ma to ďalšiu sekundu,” krútil hlavou pilot McLarenu, ktorého Stroll pustil v nájazde do Variante Ascari.
Neuhol sa mu však z cesty, ale zostal čakať v brzdnej zóne uprostred ideálnej stopy. Piastri ho tak musel obchádzať po špinavej časti naľavo, čo ho stálo pár desatín aj v samotnej Variante Ascari. Nevstupoval do nej totiž po ideálnej stope.
Aj to je jeden z dôvodov, prečo nakoniec Piastri Leclerca nedobehol a nepredbehol. “Aby som preteky vyhral, potreboval som, aby bol ten stint perfektný. Takéto drobné veci vás však tak trochu pripravia o šancu.”
“Aj tak by to bolo na dlhé lakte, ale určite sme neboli ďaleko, aby sme to dosiahli. Ja som šiel naplno, aby som sa o to pokúsil. Rýchlejšie sa už ísť nedalo. Opäť nám teda kúsok chýbal,” konštatuje Piastri.
Rodák z Melbourne však zhodnotil, že nemá čo ľutovať. Dokonca ani fakt, že sa McLaren nepokúsil o jednozastávkovú stratégiu rovnako ako ďalších deväť jazdcov v štartovom poli. V McLarene sú totiž presvedčení o tom, že by nestačilo zvoľniť tempo, aby sa drobenie pneumatík zastavilo.
Bolo ho treba skrátka vydržať. Až keď ste pár kôl s ním prežili, tak sa guma vyčistila a ožila. “Vo vysielačke som dostával správne informácie. Nešlo o to, že by som mal jazdiť pomalšie, len skrátka bolo treba vydržať to drobenie a dostať sa cez to. Zdalo sa to ako dosť riskantné vzhľadom na to, čo sa udialo v tréningu. V podstate ste nemohli ani zatlačiť brzdový pedál, pretože z vašej ľavej prednej pneumatiky sa stala 50-centová minca.”
Ferrari to zvládlo, rovnako Williams, Racing Bulls, Sauber a Esteban Ocon. “Retrospektívne by to bola správna vec, ale po šachovnicovej vlajke je každý múdrejší,” uznal Piastri.