Toto nie je žiadne prekvapenie, okomentoval problémy tímu Alonso


Aston Martin v Pohári konštruktérov stále bojuje o piate miesto s Williamsom, no nutne potrebuje pracovať na sťahovaní jeho náskoku. V Baku sa mu to zrejme nepodarí a pokúsi sa len minimalizovať škody. Fernanda Alonsa neprekvapili problémy v piatkových tréningoch.
Piloti britskej stajne v druhom tréningu obsadili len sedemnáste a devätnáste miesto. Lance Stroll si vydýchol, keď po náraze do bariéry v pätnástej zákrute mohol pokračovať, ale ani šťastie a riskovanie Kanaďanovi nepomohlo. Napokon mu chýbalo 1,5 sekundy na lídra tréningu.
“Snažil som sa len odjazdiť potrebné kolá a nazbierať dáta,” povedal po tréningu Lance Stroll, ktorý bol opäť skúpy na slovo a neprezradil nič z toho, ako sa správal jeho monopost. “Počasie som nepozeral, ale uvidíme. V sobotu bude azda veterno, nuž uvidíme, čo nám to prinesie.”
Výsledky Aston Martinu nie sú prekvapujúce vzhľadom na to, že monopost AMR25 sa vyznačuje veľkým aerodynamickým odporom. Na dlhých azerbajdžanských rovinkách preto automaticky stráca. Ak nechce zaostať na rovinkách, musí obetovať rýchlosť v technickom druhom sektore.
“Potrebujeme nájsť veľa času k dobru. Sme na chvoste s Alpinom. V sobotu potrebujeme oveľa lepšie tempo,” zdôraznil Fernando Alonso, od ktorého bol pomalší len Franco Colapinto. Pilot Alpinu neodjazdil poriadnu kvalifikačnú simuláciu.
Dvojnásobný šampión poukazuje na to, že aerodynamika je v Baku kľúčová. “Na takomto okruhu potrebujete aerodynamickú efektivitu. To isté nás čaká vo Vegas,” avizuje ďalší náročný víkend pre zelené monoposty. “Sú tu veľmi pomalé zákruty spolu s veľmi dlhými rovinkami.”
“Preto potrebujete mať auto s dobrou úrovňou prítlaku, ale s nízkym odporom. Toto nie je naša silná stránka. Nebola to naša prednosť ani v Spa a Monze. Svojím spôsobom nie je prekvapujúce, že sa to deje aj tu,” uzavrel.