logo F1online.skF1online.sk

Limita sa blíži k nule: Stroll prekonal vlastný rekord bizarným rozhovorom

Lance Stroll
© Getty Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 13:13

Novinári v padoku si už dávno zvykli na to, že z Lanca Strolla musia odpovede ťahať ako z chlpatej deky. V Monze sa však kanadský pretekár dostal do takej formy, že aj ostrieľaní reportéri otvárali ústa. Otvárali ich aj za Strolla, ktorý ich totiž neotvoril takmer vôbec. Dĺžka jeho odpovedí sa limitne blíži k nule.

Každý pilot je po skončení programu povinný zamieriť do mixzóny, kde s ním novinári smú spraviť rozhovor. V Strollovom prípade je pojem “rozhovor” vždy poriadne pritiahnutý za vlasy, no v Monze to Kanaďan dotiahol do “dokonalosti”.

Video z rozhovoru, ktoré zverejnil oficiálny web Formuly 1, má desať sekúnd. Lance Stroll v ňom vyslovil štyri slová, ktorými efektívne vybavil dve otázky Lawrenca Barretta. “Hej,” znela podrobná analýza stratégie a hodnotenie toho, či Aston Martin čakal na výjazd bezpečnostného vozidla a to bolo maximum, o čo sa mohol snažiť.

Iana Parkesa zaujímalo, či si z Monzy odnáša nejaké pozitíva. “Len málo.”

Najdlhšiu odpoveď sa podarilo z Lanca Strolla dostať práve Lawrencovi Barrettovi, keď ho požiadal, aby opísal správanie monopostu v pretekoch. Odpoveď by pohladila dušu každého pretekového inžiniera. “Bolo to OK.” Tri slová, obyčajné slová…

Podľa prítomných novinárov sa pri pilotovi Aston Martinu cítila trápne už aj jeho PR manažérka, ktorá sa pokúsila kostrbato ukončiť Strollove “rozhovory”. “No tak teda…”

Život je však boj a médiá ho nevzdali. “Vytlačil ťa Esteban mimo trať?” znel ďalší pokus vytiahnuť zo syna majiteľa stajne aspoň nejakú normálnu reakciu. Stroll vôbec neodpovedal a po doplňujúcej otázke, či súhlasí s penalizáciou pre Ocona, pokrčil plecami — nemá k tomu čo povedať. Následne odišiel.

Zdá sa, že Lance Stroll je v Aston Martine nedotknuteľný. Akoby sa ho nikto ani neodvážil upozorniť na to, že zástupca profesionálneho športového tímu s majstrovskými ambíciami, do ktorého akcionári investujú desiatky a stovky miliónov, by mohol aspoň normálne komunikovať.

Keď sa o hodinu neskôr pred novinárov postavil šéf traťových inžinierov Mike Krack, Lanca Strolla a jeho otrávené odpovede obhajoval. “Keď v pretekoch takmer bez degradácie štartujete tak ďaleko vzadu, musíte veriť, že sa dočkáte nejakej príležitosti. Obyčajne na trať vyjde safety car po našej zastávke. Tentoraz sme si povedali, že na bezpečnostné vozidlo počkáme. Neprišlo,” zasadil Strollovo sklamanie do kontextu.

“Je normálne byť trochu frustrovaný, keď v podstate o nič nebojujete, hoci jazdíte na limite. Chápem preto istú mieru frustrácie,” bránil rodáka z Montrealu, ktorému pokazil nedeľu aj 17-sekundový pitstop. “Počas zastávky sme mali problém s vybavením, ktorý potrebujeme pochopiť.”

Súvisiace články

Diskusia