logo F1online.skF1online.sk

Potreba víťaziť je v Lewisovi zakorenená, znie z Mercedesu

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 1. 2024

Lewis Hamilton čaká na víťazstvo od Veľkej ceny Saudskej Arábie v roku 2021. Vtedy ešte bojoval o svoj ôsmy titul a mal veľmi dobre našliapnuté, ale od pamätnej Veľkej ceny Abú Zabí sa všetko v kariére sedemnásobného majstra sveta postavilo na hlavu. Teraz je hladný po návrate na najvyšší stupienok a ôsmom titule, ktorý sa stal jeho kryptonitom. Podľa technického riaditeľa Mercedesu Jamesa Allisona na Lewisovi niet ani stopy po strate motivácie a túžbe víťaziť.

Keď od roku 2007 vyhráte vo Formule 1 aspoň jedny preteky za rok, môže náhly prepad a dvojročné čakanie na víťazstvo spôsobiť stratu hladu po úspechoch. V Mercedese však tvrdia, že niečo také Lewis Hamilton skrátka nemá v povahe. Dočká sa konečne v roku 2024?

„Myslím si, že by ste na štartovom rošte len ťažko hľadali jazdca, ktorý by nemal motiváciu,“ povedal médiám technický riaditeľ Mercedesu James Allison, ktorého cituje Motorsport.com. „Podľa mňa to k nim tak trochu patrí. A vo všeobecnosti platí, že čím sú jazdci úspešnejší, tým majú viac nutkavej potreby víťaziť.“

„V Lewisovom prípade je to jednoducho zakorenená súčasť jeho osobnosti, takže niet pochýb o jeho motivácii a túžbe vrátiť sa na najvyšší stupienok. Či sa mu to však podarí, alebo nie, závisí skôr od vybavenia, ktoré mu dáme do rúk. On v sebe vždy mal schopnosť víťaziť,“ dodal Allison.

Obaja piloti tímu majú zmluvy platné aj na rok 2025, takže patria k menšej časti štartového poľa, ktorých by sa prestupové špekulácie v tejto sezóne nemali týkať. Práca Lewisa Hamiltona a Georgea Russella však začína až koncom februára na predsezónnych testoch. Počas zimy to majú v rukách takmer výhradne inžinieri v Brackley.

„Úlohou oboch jazdcov počas zimy je najmä starať sa o svoju fyzickú kondíciu a uistiť sa, že sú psychicky pripravení. Okrem toho sú v kontakte s nami, aby boli informovaní o našich úspechoch a neúspechoch pri vývoji, stavbe a testovaní auta,“ povedal Allison.

„V tejto časti prakticky nemajú iné úlohy, len nás pozorujú pri práci. Keď auto vyjde na trať a začne s nami hovoriť, jeho tlmočníkom je jazdec. Vtedy ich hlasy začínajú mať oveľa väčšiu váhu. Počas zimy sa však len pripravujú na novú výzvu,“ dodal technický riaditeľ Mercedesu.

Súvisiace články

Diskusia