logo F1online.sk

Vylepšenia Racing Pointu ako priama reakcia na Hülkenbergovu spätnú väzbu

Nico Hülkenberg
© Racing Point
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 10. 2020

Nútená výmena pilota je pre tím vždy nepríjemná. Po väčšine sa očakáva len minimalizácia strát. Záskok Nica Hülkenberga však priniesol tímu Racing Point i nejaké nezanedbateľné pozitíva. Tými najpodstatnejšími sú nielen desať bodov do pohára konštruktérov, ale i neoceniteľná spätná väzba.

Tú Nico tímu zo Silverstone „dodal“ na ich domácej veľkej cene v auguste tohto roku, kedy zaskakoval za Sergia Péreza, ktorý bol pozitívne testovaný na koronavírus. Hulk sa v Británii predviedol v dobrom svetle. Do prvých pretekov síce pre poruchu neodštartoval, no do tých druhých štartoval z druhého radu a získal cenných šesť bodov za siedme miesto. No nielen to. Aj s pomocou jeho spätnej väzby mohol tím urýchliť nasadenie nového zavesenia, ktoré patrí medzi najvýznamnejšie vylepšenia nasadené Racing Pointom v tejto sezóne.

„Je to celkom zaujímavé – myslím jeho spätná väzba – pretože niektoré naše vylepšenia, ktoré sme v tomto roku nasadili, boli priamou reakciou na jeho spätnú väzbu po Silverstone,“ povedal technický riaditeľ Racing Pointu Andy Green, ktorého cituje RaceFans. „Aj jeho spätná väzba po dnešných pretekoch bola veľmi zaujímavá, veľmi nezvyčajná.“

„Zmienil niekoľko vecí, ktoré by na aute chcel zmeniť on, niektoré veci týkajúce sa nastavenia aj jeho vlastné dojmy z monopostu. My sme tie zmeny urobili aj keď sme neočakávali, že by sa do kokpitu ešte niekedy vrátil. Ale predsa sa vrátil, takže sme dostali nejakú spätnú väzbu na zmeny, ktoré sme medzitým urobili. Bolo to skutočne zaujímavé a dôležité.“

To pochopiteľne mohlo prísť až po nedeli, keďže Nicovo sobotné predstavenie bolo prinajmenšom skromné. Odjazdil len pár kôl v kvalifikácii a potom sa v nedeľu vrhol do pretekov z posledného miesta.

„Na tieto zmeny, o ktorých som hovoril, sa nedá prispôsobiť za štyri kolá, keďže v kvalifikácii zajazdil len štyri rýchle pokusy,“ povedal Green. „Prispôsobiť sa úpravám, ktoré sme od Silverstone urobili, bolo preňho takmer nemožné. Potreboval nejaký čas, ale ten nedostal. Neoceniteľnú spätnú väzbu nám tak poskytol až po pretekoch.“