logo F1online.sk

Nové zavesenie Racing Pointu sa zrodilo vďaka Hülkenbergovi

Nico Hülkenberg pred Sebastianom Vettelom
© Racing Point
Milan Kubala
Milan Kubala13. 10. 2020

Nico Hülkenberg tento rok neodjazdil veľa kilometrov v monoposte Racing Pointu, ale bohato mu to stačilo na to, aby podporil britský tím v jeho vývojom snažení. Nedávno predstavené vylepšenia v oblasti zavesenia vraj boli vyvinuté vďaka jeho poznámkam zo Silverstonu.

Absencia Sergia Péreza na dvojičke pretekov vo Veľkej Británii Racing Pointu určite nepomohla, ale ako sa hovorí, všetko zlé je na niečo dobré. V tomto prípade Racing Point zarobil na tom, že do monopostu posadil skúseného Nica Hülkenberga.

Podľa technického riaditeľa tímu Andyho Greena boli “vykonané zmeny na prednom a zadnom zavesení priamym dôsledkom toho, že [Hülkenberg] sedel v monoposte v Silverstone.”

“Jeho spätná väzba bola zaujímavá, pretože niektoré vylepšenia, ktoré sme nasadili, sú priamou reakciou na jeho spätnú väzbu zo Silverstonu,” pokračuje šéf technikov Racing Pointu. “Jeho spätná väzba teraz po pretekoch bola veľmi zaujímavá a pútavá.”

“Vtedy hovoril o veciach, ktoré by na aute zmenil, ako nastavujeme auto a aké má on z neho pocity. Po Silverstone sme tie zmeny aj urobili, ale nečakali sme, že sa ešte niekedy vráti do auta a bude v ňom jazdiť. Presne to sa však stalo. Teraz dostávame jeho spätnú väzbu na novinky na monoposte. Preto to bolo veľmi zaujímavé a tiež dôležité,” vysvetľuje Green.

Hülkenberg mal stále v pamäti chovanie auta zo Silverstonu a po kvalifikácii sám povedal, že viacero technických vecí bolo preňho nových. Keby mal k dispozícii aspoň pár tréningových minút, vedel by sa lepšie adaptovať na novinky a nastaviť si auto tak, aby viac vyhovovalo jeho jazdeckému štýlu.

“Tieto zmeny, o ktorých sa bavíme, neviete vykonať za štyri kolá — to je vlastne všetko, čo sme v sobotu popoludní odjazdili. Mal štyri ostré kolá,” pokračuje Green. “Prispôsobiť sa tým zmenám, ktoré sme spravili po Silverstone, bolo preňho takmer nemožné.”

Na auto si lepšie privykol v pretekoch, v ktorých odjazdil 60 kôl a po štarte z poslednej priečky dokonca získal ôsme miesto. “Potreboval ten čas v monoposte, no nemal ho. Ku koncu pretekov však už mal toho dostatok najazdeného. Jeho spätná väzba bola neoceniteľná.”