logo F1online.sk

Katar bude ničiteľom podláh. Cunoda prorokuje pokračujúce problémy na okruhu Losail

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 10. 2023

Premiérovú Veľkú cenu Kataru poznačili veľké škody. Na agresívnych obrubníkoch dochádzalo k problémom s defektami, poškodenými podlahami a zničenými šasi. Státisícové škody sa v tomto roku už nemali opakovať, keďže organizátori prijali niekoľko podstatných zmien. Môže sa však stať, že nepovedú k želanému výsledku, šípi pilot AlphaTauri Júki Cunoda.

Valtteri Bottas, Nicholas Latifi a George Russell utrpeli v pretekoch na agresívnom okruhu Losail defekty, Charles Leclerc úplne vybuchol v kvalifikácii pre prasknuté šasi a došlo aj k ďalším škodám. Aj keď stojí katarská trať na rovine uprostred púšte, dokáže spôsobiť viac škôd než uzučké Monako.

Pred tohtoročným podujatím prešiel okruh kompletnou výmenou povrchu a taktiež k výmene všetkých obrubníkov. Tie majú strážiť traťové limity, ktoré budú na tejto trati s absenciou trávy a štrkových zón vždy problémom. Podľa Júkiho Cunodu sa pritom môžu problémy spred dvoch rokov ešte zhoršiť a na štvrtkovej tlačovej konferencii označil okruh Losail za „ničiteľa podláh“.

„Zdá sa, že po zmene budú obrubníky ešte agresívnejšie,“ prehlásil japonský mladík. „Traťové limity sú tu tak trochu evergreen, ale ono sa to tu ešte zhoršilo. Keď prekročíte bielu čiaru, podľa všetkého vás to poriadne vytrestá, pretože budete čeliť veľkému riziku poškodenia monopostu.“

Problémom pritom vraj nie je obrubník samotný, ale skôr prechod z obrubníka do asfaltovej výjazdovej zóny, pri ktorom vystavíte auto veľkému riziku poškodenia zospodu. „Ide o schodík medzi obrubníkom a výjazdovou zónou. Jazda cez obrubník nebude problém, ale keď ho prekročíte, poriadne sa po ňom skĺznete spodkom podlahy.“

„Prechod nie je vôbec hladký a najmä tu, kde máme toľko rýchlych zákrut a musíte svetlú výšku nastaviť nízko, to bude ťažké. Dokonca aj jedna chyba bude podľa mňa veľmi drahá,“ myslí si Cunoda, ktorého pohľad na nové riešenie trochu prekvapil.

„V utorok som jazdil na simulátore a ešte v ten deň sme dostali prvé fotky. Už z nich bolo zrejmé, že ide o veľmi agresívne riešenie, ktoré znepokojilo všetkých inžinierov,“ dodal Júki.

Súvisiace články