logo F1online.skF1online.sk

Eddolls objasňuje dôvody podpísania Cunodu: Je konzistentnejší a má lepšiu spätnú väzbu

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár3. 10. 2023

Júki Cunoda bude vo Formule 1 pokračovať aj vo svojej v poradí už štvrtej sezóne, a to na úkor Liama Lawsona, mladučkého Novozélanďana, ktorý je napriek minimálnym skúsenostiam v F1 Japoncovi vyrovnaným súperom. Nemalo preto AlphaTauri s potvrdením staršieho zo súčasnej dvojice pretekárov ešte počkať? Zaslúži si vôbec 23-ročný pretekár od celku z Faenzy toľkú dôveru? O dôvodoch, pre ktoré sa rozhodol si sesterský tím Red Bullu Júkiho Cunodu ponechať, viac povie šéf traťových inžinierov Jonathan Eddolls.

Cunoda bol v prebiehajúcom ročníku až do príchodu Liama Lawsona nespochybniteľnou tímovou jednotkou. Svojho donedávna tímového kolegu Nycka de Vriesa pravidelne porážal tak v kvalifikáciách, ako aj v pretekoch, a to na pravidelnej báze.

Zároveň nám Júki tak trochu dospel. Nadávky, ktorými Japonec vo vysielačkovej komunikácii predčasom vonkoncom nešetril, sú dnes už viac-menej minulosťou. Pre obmedzenú výkonnosť svojho monopostu AT04 však Japonec boduje len sporadicky.

Výkonnosť AlphaTauri vzrástla paradoxne až v posledných niekoľkých týždňoch po príchode Liama Lawsona a keďže Cunodovi posledných niekoľko vystúpení úplne nevyšlo, má v súčasnosti na konte len o jeden bod viac ako Novozélanďan, ktorý odjazdil v aktuálnom ročníku len štvrtinu z toho, čo Júki. Aj z tohto dôvodu si poniektorí fanúšikovia prajú, aby rodáka zo Sagamihary nahradil práve Lawson.

Šéf traťových inžinierov Jonathan Eddolls však tvrdí, že si Cunoda zaslúži v tíme zotrvať. Podľa Brita je účastník dovedna 60-tich veľkých cien po jazdeckej stránke vyzretejší a tiež oveľa konzistentnejší, než bol povedzme pred rokom či dvoma.

„Júki sa v tejto sezóne dosť výrazne zlepšil,“ hovorí Eddolls. „Keďže bol jeho tímový kolega v podstate nováčikom, bol svojím spôsobom naším najskúsenejším pilotom vo Formule 1. Zobral to na svoje plecia a predvádzal dobré výkony.“

„Rozhodne dospieva. Všetci vieme, že najmä počas prvého roku vo Formule 1 mal horúcu hlavu, a to tak v kokpite, ako aj vo vysielačke. Teraz si na to všetko dáva pozor a myslím si, že sa sústreďuje [výlučne] na pochopenie a riadenie auta. Myslím si preto, že je v tomto roku oveľa konzistentnejší.“

„Ukázal tiež, že vie byť veľmi rýchly. Kolo v Singapure [v Q1, ktorú po jej skončení viedol, pozn. red.] bolo toho skvelým príkladom. Rovnako tak má za sebou niekoľko silných pretekov. Ako som už povedal, v prvom rade sa musíme zamerať na zlepšenie auta, aby sme mu mohli poskytnúť balík, s ktorým bude môcť neustále bojovať o body.“

Eddolls takisto dáva do popredia Cunodovu novoobjavenú vlastnosť. „Zameriava sa na pochopenie auta, dáva nám lepšiu spätnú väzbu,“ domnieva sa Brit. „Dospieva aj po jazdeckej stránke, a to nám pomáha sústrediť sa na oblasti, ktoré mu pomôžu byť ešte rýchlejším. Myslím si, že tiež viac rozumie tomu, čo od auta potrebuje, pokiaľ ide o vyváženie, stabilitu pri nájazde do zákrut a všetky tieto veci.“

„Predtým bol stále len nováčikom, ktorý si navyše prešiel zmenou pravidiel. Dnes viem ako tím z neho vyťažiť maximu, a to na základe dát a jeho spätnej väzby. Nazdávam sa preto, že sa ako tím čoraz viac zohrávame, a to sa prejavuje aj na jeho výkonoch,“ zakončil Eddolls.

Súvisiace články

Diskusia