logo F1online.sk

Lawson v Japonsku porazil Cunodu: Nezáleží mi na tom, chcem sedačku v F1

Liam Lawson
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 9. 2023

Zdá sa, že všetky špekulácie o budúcnosti Liama Lawsona v AlphaTauri boli zbytočné. Vyjadrenia Júkiho Cunodu dokazujú, že nový kontrakt mal vo vrecku dávno predtým, než to bolo v Japonsku oznámené. Keďže Daniel Ricciardo prináša do tímu skúsenosti a marketingovú hodnotu, bolo úsilie náhradníka Liama Lawsona márne. Novozélandský mladík je skvelým príkladom toho, aká je Formula 1 niekedy nespravodlivá.

Na Veľkú cenu Japonska sme boli veľmi zvedaví, pretože mala konečne priniesť priame porovnanie Júkiho Cunodu a Liama Lawsona. V Holandsku neboli podmienky práve reprezentatívne (aj keď Lawson tam skončil pred Cunodom), v Taliansku a v Singapure odjazdil Japonec v súčte pol kola, takže podujatie v Japonsku malo konečne priniesť poctivé porovnanie oboch mladíkov.

Cunoda začal dobre, keď sa kvalifikoval na deviatom mieste a tesne zdolal Lawsona, ktorý odštartoval jedenásty. V pretekoch zviedli obaja pekný súboj o nebodované jedenáste miesto.

Lawson sa na štarte dostal pred tímového kolegu. Ako prvý však zamieril do boxov Cunoda, ktorý sa vďaka tomu dostal dopredu. Pri druhej zastávke sa však karta obrátila a aj keď mal Júki v závere o päť kôl čerstvejšie pneumatiky, nedokázal Liama prekonať.

Pre Lawsona však ide „len“ o interné víťazstvo. Duo nebojovalo o body a ani o svoju ďalšiu budúcnosť. V roku 2024 sa do kokpitu AlphaTauri posadia Cunoda a Daniel Ricciardo, kým Lawson bude sedieť na „lavičke náhradníkov“.

„Žiadna spokojnosť,“ prehlásil Lawson po pretekoch na margo interného víťazstva. „Chcem pretekársku sedačku a tú v súčasnosti nemám.“

„V podstate ide len o to, aby som odviedol čo najlepšiu prácu vždy, keď sadnem do auta. Kým budem jazdiť, chcem v tom pokračovať,“ sľubuje novozélandský mladík.

AlphaTauri priviezlo do Singapuru veľký balík vylepšení, ktorý Lawsonovi pomohol pred týždňom do Q3 aj na body. Suzuka však priniesla celkom odlišnú výzvu a ako sa ukázalo, ani vylepšený monopost AT04 zatiaľ nemá na Aston Martin či Alpine.

„Nemali sme dostatočnú rýchlosť,“ povedal Lawson. „Keď mám byť úprimný, tak sme v skutočnosti pretekali len s pilotmi Alpinu, ktorí boli na nás príliš rýchli. Nakoniec sme, bohužiaľ, skončili tesne za bodovanou desiatkou. Mám však pocit, že sme z toho vyťažili maximum.“

V Japonsku tak AlphaTauri pútalo pozornosť hlavne potvrdením svojej jazdeckej dvojice. Voľba padla na Cunodu s Ricciardom, kým budúcnosť Lawsona zostáva otvorená. Christian Horner na piatkovej tlačovke šéfov tímov naznačil, že juniora Red Bullu čaká v roku 2024 množstvo povinností, ale to zrejme znamená „len“ testovanie a prácu na simulátore.

Cunoda opúšťal domáce podujatie frustrovaný

Napriek všetkým zjavným faktom a smole zostáva po Veľkej cene Japonska prostým faktom, že Júki Cunoda ešte v tomto roku neporazil Liama Lawsona v pretekoch. Japonský pilot však mal po domácom podujatí pocit, že nemohol ukázať svoje skutočné tempo.

„Je to frustrujúce, pretože dnes som mal rýchlosť, ale nemal som príležitosť ju využiť,“ povedal Cunoda po pretekoch. „Na tejto trati je ťažké prenasledovať súperov, pretože pneumatiky sa veľmi ľahko začnú prehrievať.“

„Mám pocit, že sme na tvrdé gumy prezuli príliš neskoro. Ocitol som sa teda pozadu a musel som sa doťahovať. Nemyslím si však, že sme mali akúkoľvek šancu dostať sa na bodované desiate miesto.“

„Škoda, že som nedokázal podať patričný výkon a vybojovať kvalitný výsledok pred japonskými fanúšikmi. Dostal som od nich množstvo energie a všetkým im ďakujem,“ dodal Cunoda.

Súvisiace články