logo F1online.sk

V AlphaTauri urobili nemalý krok vpred, Cunoda postupom do Q3 oslávil predĺženie zmluvy

Júki Cunoda
© Twitter/AlphaTauri
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 9. 2023

Budú vylepšenia AlphaTauri, ktoré tím priviezol na Veľkú cenu Singapuru, znamenať zvrat v boji o siedme alebo ôsme miesto Pohára konštruktérov? Forma tohto tímu na okruhoch Marina Bay a Suzuka naznačuje, že minimálne sedembodovú stratu na ôsmy Haas môžu relatívne pohodlne dohnať. Na ďalšie umiestnenia v najlepšej desiatke bude tím cieliť aj v Suzuke.

Pred štartom sobotnej kvalifikácie potvrdili v AlphaTauri svoje jazdecké zloženie pre rok 2024. Podľa predpokladov budú s tímom pokračovať Júki Cunoda a Daniel Ricciardo, čím v Red Bulle ukončili dlhý spor fanúšikov o to, kto je pre stajňu z Faenzy najlepšou voľbou.

Aj keď sa toto rozhodnutie nepáči každému, rozhodne nie Liamovi Lawsonovi, ide o logické vyvrcholenie doterajšieho priebehu sezóny, v ktorom sa AlphaTauri nesmierne trápilo. Posledné týždne však naznačujú, že vylepšenia nasadené v Singapure môžu znamenať obrat, čo potvrdilo aj deviate miesto Júkiho Cunodu a jedenáste Liama Lawsona v japonskej kvalifikácii.

„Som rád, že sa moje zotrvanie v tíme oznámilo v Japonsku. Áno, o predĺžení zmluvy som už dávno vedel. Na okruhu a na sociálnych sieťach cítim obrovskú podporu japonských fanúšikov, ktorí na toto čakali,“ povedal po skončení japonskej kvalifikácie Júki Cunoda pre televíziu Sky.

„V každom prípravnom kole v kvalifikácii som videl tlieskajúce tribúny a japonské vlajky. V skutočnosti s každou časťou kvalifikácie pribúdali. Mám pocit, že diváci boli stále viac a viac nadšení. Je to rozhodne niečo výnimočné, nikdy som necítil toľko podpory a ďakujem všetkým,“ povedal Júki.

Deviate miesto a postup do Q3 – takisto zdolanie tímového kolegu – na domácej pôde je pre Cunodu nesmierne dôležité a prišlo v tom správnom čase. Okrem toho je ďalším potvrdením pokroku, ktorý monopost AT04 dosiahol po nasadení vylepšení v Singapure.

„Je škoda, že som nedokázal maximalizovať potenciál monopostu v Singapure. Tam sme však ukázali, čo dokážeme a vylepšenia fungovali. Nabrali sme sebadôveru, aj keď v piatkových tréningoch sme sa trochu trápili,“ povedal Cunoda.

„Očakávali sme umiestnenie okolo jedenásteho alebo dvanásteho miesta, ale dokázali sme maximalizovať výkonnosť monopostu. Tím odviedol fantastickú prácu pri vylepšovaní auta. V kokpite to bola veľká zábava a nakoniec je z toho deviate miesto. Aj Liamove jedenáste miesto dokazuje, že auto funguje dobre, takže sa teším na nedeľu.“

„Posledné víkendy som mal dosť smoly. Dúfam, že tentoraz dokážem dokončiť aspoň prvé kolo, čo je môj hlavný cieľ. Nemám obavy, ale zároveň to budú náročné preteky s vysokou degradáciou pneumatík. Pri pohľade na Singapur sa však nebojím o pretekové tempo. Poďme do toho a získajme ďalšie body,“ dodal Júki.

Lawson bol sklamaný dvakrát

Jeho tímový kolega Liam Lawson nebude na 23. september 2023 spomínať v dobrom. Jednak Red Bull oficiálne potvrdil, že nezíska pretekársku sedačku na rok 2024, ale taktiež trochu nešťastne vypadol v Q2. Jedenáste miesto vyzerá ako dobrý výsledok, ale Liam stratil na posledného postupujúceho Fernanda Alonsa len 43 tisícin sekundy, ktoré rozhodne mohol niekde získať.

„Je to trochu frustrujúce,“ povedal Lawson. „Boli sme veľmi blízko k postupu do Q3. Dáta po voľných tréningoch pritom nenaznačovali, že budeme zvlášť silní. Neboli sme si istí, či to bude stačiť na postup do Q2, takže sme zvolili agresívnu stratégiu s pneumatikami a vďaka tomu mi na Q2 zostala už len jedna čerstvá sada, čo nám ublížilo.“

„Úprimne však musím povedať, že som pred kvalifikáciou necítil veľkú sebadôveru, takže sme podľa mňa s našimi informáciami urobili správne rozhodnutie. Teraz musíme vyťažiť maximum z nedeľných pretekov,“ dodal Liam.

Súvisiace články