logo F1online.skF1online.sk

Verstappen sa trápil aj v treťom tréningu, na čele opäť Ferrari

Carlos Sainz
© Twitter/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala16. 9. 2023

Nádej Ferrari na pole position žije aj po treťom tréningu, ba zdá sa byť ešte reálnejšia než v piatok. Najrýchlejší čas totiž opäť zajazdilo Ferrari zásluhou Carlosa Sainza, pričom najobávanejší súper Max Verstappen zaostal. Red Bull má aj pred kvalifikáciou vážne problémy.

Keď obul mäkkú zmes Carlos Sainz, potešil tým všetkých tifosi. So svojím kolom na úrovni 1:32,065 sa totiž vyšvihol na prvé miesto. Hneď za ním alebo aj pred ním mohol byť aj jeho tímový kolega Charles Leclerc, ktorý svoju poslednú kvalifikačnú simuláciu otvoril fialovým časom v prvom sektore. Následne však na moment stratil kontrolu nad svojím autom a kolo bol nútený prerušiť. S vyvážením auta očividne nebol taký spokojný ako Sainz. Vo vysielačke prezradil, že auto má tendenciu ustreliť. Ak však problémy vyrieši, môže byť z toho aj červený prvý rad.

George Russell stratil na čelo 69 tisícin sekundy. Mercedesy najskôr hovorili o azda najlepšom piatku v sezóne, a ďalšie zmeny im minimálne na Russellovej strane očividne vyšli. Sobota môže dopadnúť veľmi dobre, no Lewis Hamilton bude musieť zabrať a zmazať svoje štvordesatinové manko na kolegu.

Tretie miesto má Lando Norris s novým balíčkom, ktorý podľa vyjadrení Zaka Browna z dnešného tréningu funguje veľmi dobre. Ocar Piastri stratil na svojho kolegu štyri desatiny sekundy, no treba poznamenať, že Austrálčan ešte nedostal nové súčiastky.

Od Red Bullu sa pred sobotou očakávalo výrazné zlepšenie. “Výrazné zlepšenie” sľuboval pred tréningom aj Helmut Marko, ktorého spovedali nemecké médiá. Čo sme teda videli? Red Bull sa po neuspokojivom piatku naozaj dokázal zlepšiť, čo bolo evidentné v prvých ostrých kolách. Max Verstappen s autom nemusel tak intenzívne zápasiť ako v úvodných dvoch tréningoch. Karun Čandhok sledoval jeho jazdu a poznamenal, že v nájazdoch do zákrut vie oveľa viac útočiť.

Pozitívny dojem však nevydržal. Sergio Pérez sa začal sťažovať na to, že monopost nedrží stopu a pri brzdení je predná časť pomerne nestabilná. Verstappen zas celý čas hromžil na prevodovku. Radenie nahor mu niekoľkokrát zdvihlo tlak a pri komunikácii s inžinierom si viackrát zanadával. A napokon ani to vyváženie nebolo najlepšie. Na záver uštipačne poznamenal, že keby sa súťažilo v driftovaní, v Singapure by zrejme vyhral.

Haasy obsadili identické pozície ako v druhom tréningu, a síce Nico Hülkenberg skončil deviaty, Kevin Magnussen jedenásty. Rozdiel bol len v tom, že sa medzi nimi neocitol Valtteri Bottas, ale Júki Cunoda.

Image

Súvisiace články

Diskusia